Ford má nový elektromobil, jeho původ je ale pro americkou značku nečekaný

-mdo / AutoRoad.cz, 14. června 2019, 12:12 Google+

Ford nedávno představil svůj první elektromobil pro čínský trh. Jeho původ je ale por americkou značku docela nezvyklý a naopak ukazuje, jak už s kvalitou pokročily čínští výrobci.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford Territory

Ford Territory | foto: 汽车之家

Sdílejte článek

Ford Territory je malý crossover, velikostí srovnatelný třeba s Peugeotem 2008. Spalovací verzi Ford představil už minulý rok a už tehdy dost překvapil. Territory je totiž pouze přeznačkovanou verzí existujícího čínského vozu, konkrétně JMC Yusheng S330. Ten se v Číně úspěšně prodává už od roku 2016 a na jeho vývoji se Ford žádným způsobem nepodílel.

img-responsive

Ford Territory | foto: 汽车之家

JMC Yusheng je značka patřící pod státní automobilku Jiangling Motors, neboli JMC. Pod joint-vent ure JMC kromě toho spadá i pro Evropany známější značka Landwind, která krátce působila v EU a v poslední době proslula svou kopií Range Roveru. Ve svém druhém joint-venture ale JMC spolupracuje právě s Fordem a produkuje některé jeho užitkové modely a SUV pro čínský trh. 

Territory tedy vzniklo jen úpravou vzhledu S330, tak aby lépe zapadlo do modelové řady Fordu. jinak jde ale o ryze čínský automobil. Kromě čínského trhu jej ale Ford bude nabízet i jinde, mimo jiné i v Brazílii. To jen dokazuje, jak daleko už čínské automobilky pokročily, když jeden z nejstarších výrobců na světě je schopen pod svým logem prodávat téměř nezměněný čínský automobil. Není samozřejmě jediný, podobné modely už nabídl například i Chevrolet, Mitsubishi či Peugeot.

img-responsive

Ford Territory | foto: 汽车之家

Nově představená elektrická verze zřejmě vychází z už dříve představené elektrické verze S330, která by se měla prodávat jako JMEV E500. Elektrický motor Fordu dodává výkon 120 kW, akumulátor postačuje pro dojezd až 360 kilometrů dle cyklu NEDC, což znamená reálný dojezd kolem 250 kilometrů. V Číně plánuje Ford elektrické Territory prodávat s neomezeným tarifem pro dobíjení na nabíjecích stanicích. Vzhledem k čínskému původu navíc nebude cena nového vozu určitě ani příliš vysoká, podobné elektrické crossovery se na čínském trhu prodávají za 300 - 500 tisíc Kč.

Vytisknout

Diskuze: Ford má nový elektromobil, jeho původ je ale pro americkou značku nečekaný

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

reklama

Doporučujeme

Toyota

DYCKY MOST! Toyota přináší zajímavé tipy ze severních Čech

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud