EV6 porazilo různorodou směsici soupeřů zahrnující např. modely Hyundai Ioniq 5, Volkswagen ID.4, Audi Q4 e-tron, Škoda Enyaq a Mercedes-Benz třídy C. Nové modely se základní cenou od 25 do 50 tisíc eur hodnotila porota zahrnující 20 automobilových novinářů s cílem určit celkového vítěze kategorie.
Vedle tří hlavních kategorií zahrnujících ‚kompakty‘ (se základní cenou do 25 tis. eur), ‚prémiové vozy‘ (s cenou 25 až 50 tis. eur) a ‚luxusní vozy‘ (v ceně přesahující 50 tis. eur) byla do soutěže zahrnuta i další kategorie s označením ‚Nové energie‘, představující elektromobily poháněné výhradně energií z akumulátorů nebo vodíku. V této kategorii se Kia EV6 umístila jako druhá.
„EV6 není jen prvním vozem značky Kia postaveným na naší nové podvozkové platformě E-GMP (Electric-Global Modular Platform), ale i prvním modelem, který představuje naši novou a smělou designovou filozofii ‚Spojené protiklady‘, jakož i zbrusu nové logo značky,“ uvedl Luc Donckerwolke, vedoucí kreativní manažer HMG. „Emoce vyvolávající design, dynamické jízdní schopnosti, pozoruhodný dojezd a ultra rychlé nabíjení – tím je EV6 skutečně mimořádné. Jsme hrdí na zisk titulu Německé Auto roku v prémiové kategorii, které potvrzuje skvělou práci našeho dynamického týmu Kia.“
Vůz se pyšní dojezdem až 528 km na jedno nabití (v kombinovaném cyklu podle WLTP) a díky vyspělé 800V technologii nabíjení je možné EV6 dobít z 10 na 80 procent kapacity za pouhých 18 minut. Další výhodou má být vnitřní prostornost a široká škála asistenčních systémů a technologií infotainmentu.
Vůz je k dispozici s pohonem zadních kol nebo v uspořádání s pohonem všech kol; dále může zákazník volit mezi vysokonapěťovým akumulátorovým modulem se zvýšenou (77,4 kWh) nebo standardní kapacitou (58,0 kWh). Akumulátorový modul 77,4 kWh je spojen s elektromotorem o výkonu 168 kW (229 k), pohánějícím zadní kola; v případě provedení AWD se používají dva elektromotory o celkovém výkonu 239 kW (325 k).
Koncem roku 2022 bude zahájen prodej dynamicky zaměřeného EV6 GT s pohonem všech kol, výkonem 430 kW (585 k) a zrychlením z místa na 100 km/h za pouhé 3,5 sekundy. Akumulátorový modul o kapacitě 58,0 kWh spolupracuje se 125kW elektromotorem pohánějícím kola zadní nápravy; varianta AWD v tomto případě využívá dva elektromotory o celkovém výkonu 173 kW (235 k).