Pneumatiky Nokian mají jasnou misi. Vedení prozradilo více

AutoRoad.cz, 7. června 2019, 00:28 Google+

Majitelé vozů mají v dnešní době více možností, jak si vybírat ekologičtější varianty. Jednou z takových možností je volba pneumatik s nižším valivým odporem: šetří palivo a snižují množství emisí CO2. Společnost Nokian Tyres tvrdě pracuje na tom, aby vyráběla ekologičtější pneumatiky: valivý odpor svých pneumatik snížila v porovnání s rokem 2013 v průměru o 8 %.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: youtube.com

Sdílejte článek

„Snížení valivého odporu o 8 % odpovídá množství výfukových plynů 65 000 aut,“ říká Teppo Huovila, viceprezident pro kvalitu a udržitelnost ve společnosti Nokian Tyres.

Valivý odpor představuje ztrátu energie, kterou pneumatika spotřebuje při valení. Čím nižší je valivý odpor, tím méně potřebuje pneumatika energie, a tedy i paliva. Větší palivová účinnost má pozitivní dopad na životní prostředí a uhlíkovou stopu řidiče, protože snižuje množství emisí CO2. U elektrických vozidel se nižší valivý odpor promítá rovněž do delšího dojezdu.

Například pokud by všechna osobní vozidla ve Finsku, Švédsku a Norsku jezdila na zimních pneumatikách Nokian Hakkapeliitta R3 s nízkým valivým odporem po celou dobu jejich životnosti místo jiných prémiových zimních pneumatik, přínosy by byly významné. Úspora paliva by byla téměř 300 milionů litrů a množství emisí oxidu uhličitého by se snížilo přibližně o 710 000 tun.

Odhaduje se, že doprava v Evropské unii vyprodukuje přibližně 24 % emisí skleníkových plynů. Cílem je do roku 2020 snížit tyto emise o 20 % v porovnání s hodnotami z roku 1990. Od roku 2021 pak budou v Evropské unii platit ještě přísnější cíle. 

Výrobci prémiových pneumatik, jako je Nokian Tyres, aktivně pracují na snížení valivého odporu tím, že vyvíjejí vyspělé směsi pryže, nové dezény a stavby pneumatik.

„Naši vývojoví technici pracují velice tvrdě, aby odváděli dobrou práci: naším cílem je snížit valivý odpor každé pneumatiky nové generace, aniž by tím byla jakýmkoliv způsobem ohrožena bezpečnost,“ říká T. Huovila.

Více než 90 % pneumatik Nokian Tyres spadá z hlediska valivého odporu do nejlepších klasifikačních kategorií A, B nebo C. Přitom nejčastější klasifikační kategorií pneumatik pro osobní vozidla je na trhu kategorie E (analýza ETRMA, říjen 2018). Rozdíl je obrovský jak pro majitele vozidla, tak pro životní prostředí. Letní pneumatika nejlepší třídy, se správným tlakem huštění, může v porovnání s nejslabšími pneumatikami ušetřit až 0,5 litru na 100 kilometrů.

Udržitelnost představuje pro Nokian Tyres prioritu již po mnoho let. V ročence RobecoSAM Sustainability Yearbook 2019 byla  společnost zařazena do stříbrné třídy. Přestože 85 % uhlíkové stopy pneumatik pochází z jejich užívání, Nokian Tyres nepřetržitě usiluje o snížení dopadů na životní prostředí po celou dobu jejich životního cyklu.

TISKOVÁ ZPRÁVA NOKIAN TYRES

Vytisknout

Diskuze: Pneumatiky Nokian mají jasnou misi. Vedení prozradilo více

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

reklama

Doporučujeme

Baterie v hybridech a elektromobilech zpravidla přežije i samotný vůz, ve kterém funguje. Často vydrží i deset let.

Pro konkurenci špatná zpráva. Toyota a Subaru uzavřeli další dohodu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud