Automobilové kolegy z CarsIreland překvapilo, kolik kilometrů dokázala Škoda Octavia druhé generace za svých 11 let života ujet. K vysokému kilometrovému nájezdu jistě přispěl i fakt, že automobil fungoval jednu dobu jako vozidlo taxi služby. Smutné je, že podobná čísla na tachometru by nejspíše ukazovalo více vozidel, kdyby se tachometry nestáčely. Teď ale vážně, tachometr této Octavie ukazuje rovných 940 000 kilometrů a řekněme si upřímně, že průměrných 85 000 kilometrů ročně, to je slušná porce.
Ještě více však kolegy z Irska překvapila návštěva autorizovaného servisu nebo spíše to, co jim technik řekl. Téměř milionový nájezd ho totiž ani nepřekvapil a automobilovým novinářům pověděl, že při správném dodržování servisních intervalů může takového čísla dosáhnout každá další Octavia. Vozidlo je navíc v dobrém technickém stavu a nic nenasvědčuje tomu, že by měl být jeho provoz v brzké době ukončen.
Na vozidle se však zub času, resp. počet natočených motohodin, projevil. Pokud se podíváme dovnitř interiéru, spatříme nejspíše velmi osahaný volant, který je nyní zakrytý nějakým neoriginálním potahem. Co se však téměř nevidí, jsou popraskané plasty dveří ve své horní části. Těžko říci, co způsobilo takové opotřebení. Další ťukance a promáčkliny jsou pak vidět téměř kolem celého auta, kapotou počínaje.
Stručně řečeno, není to žádný "fešák na prodej". Automobil nedisponuje bohatou výbavou a ani jej nezdobí žádná pěkná hliníková kola. Obuté plechové disky jsou opatřeny poklicemi, z nichž jedna dokonce chybí. Krásné však je, že nic z toho na úctyhodném čísle tomuto vozu na kráse neubírá. Veškerá výbava vozu je totiž funkční - klimatizace stále chladí a elektrická okénka fungují tak, jako by vůz právě sjel z výrobní linky.