S výrobou kupé má Fiat bohaté zkušenosti. Ještě nedávno například nabízel poměrně populární model Coupé, z dávnější historie vypíchněme třeba modely Dino, 850 Coupé nebo 124 Coupé. A právě poslední vůz zřejmě již příští rok dostane duchovního pokračovatele.
Fiat 124 Spider zaznamenal mezi odbornou i laickou veřejností docela slušný úspěch, Italové tak na jeho základech chtějí postavit další karosářskou variantu. Tou je možná trochu překvapivě kupé. A proč překvapivě? Protože sesterská Mazda MX-5 nabídne vůz s pevnou odnímatelnou střechou. Jenomže právě vytvoření většího odlišení mezi oběma modely má za následek to, že Italové preferují klasické kupé. Konec konců, jejich výroba má v historii Fiatu silnou tradici. 124 Coupé tak pravděpodobně spatříme již příští rok.
Jaká bude je zatím otázkou. Nejpravděpodobněji se jeví varianta se splývavou zádí, kterou vidíme například na povedených renderech. Jak ale informuje britský Autocar, existují i náznaky, že by kupé mohlo vypadat podobně jako rallyový koncept z letošní Ženevy, případně mít podobnou zadní část jako někdejší BMW Z3 Coupé. V podstatě by to znamenalo tvarování ve stylu hatchbacku. I kvůli vysokým nákladům s úplnou změnou dispozic vozu je však pravděpodobnější použití splývavé střechy.
Technicky bude vůz stejný jako výchozí roadster. Základ použije přeplňovanou čtrnáctistovku o výkonu 103 kW (140 k) v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem zadních kol. Vyloučeno není ani uvedení sportovní varianty Abarth, což by znamenalo čtrnáctistovku, posílenou na 125 kW (170 k). V USA potom budou mít základ i Abarth shodně 118 kW (160 k), plusem je možnost připlatit si za šestistupňový automat. Jak už bylo řečeno, 124 Coupé se ukáže již příští rok, teoreticky by to mohlo být už v Ženevě.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?