Pro většinu lidí to byl vrak, sběratelé však byli ochotni zaplatit za orezlé Ferrari i desítky milionů

-mao / AutoRoad.cz, 13. října 2017, 13:21 Google+

Před několika měsíci jsme vás informovali o nálezu zcela unikátního Ferrari Ferrari 365 GTB/4 Daytona, které stálo takřka 40 let v polorozpadlé kůlně kdesi v Japonsku, kam ho zavřel jeho poslední majitel. Po dlouhých desetiletích se však výjimečné Ferrari znovu dostalo na světlo světa a dokonce bylo nabídnuto v rámci největší aukce Ferrari.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
1969 Ferrari 365 GTB/4 Daytona Berlinetta Alloy by Scaglietti

1969 Ferrari 365 GTB/4 Daytona Berlinetta Alloy by Scaglietti | foto: Rm Auctions

Sdílejte článek

Ačkoliv Ferrari vyrobilo během 4 let zhruba 1,200 modelů 365 GTB/4, pouze pět z nich byly závodní speciály Daytona, které dostaly lehkou hliníkovou karoserii navrženou designérem Sergio Scaglietti. A z oněch pěti vozů byl pouze jeden homologován pro provoz na normálních silnicích. Hádáte správně, byl to právě tento.

Jeho historie však nebyla tak růžová, jak by si podobný vůz zasloužil. Jeho prvním vlastníkem se sice stal znalec automobilů a dokonce blízký přítel zakladatele automobilky Ferrari, ovšem běhen několika následujících let vůz několikrát změnil majitele a dostal se z Itálie až do Japonska. Jeho posledním vlastníkem se stal jistý Mako Takai, který sice automobil ještě v roce 1980 poskytl k focení pro motoristický magazín, nicméně pak se nad vozem zavřela voda.

To se změnilo až relativně nedávno, kdy byl vůz nalezen v silně "nálezovém" stavu v polorozpadlé kůlně kdesi v Japonsku. Interiér vozu byl sice poměrně zachovalý, nicméně mechanické části a lak dostaly pořádně zabrat. Na obrovské hodnotě desítky let ztraceného unikátu to však nijak neubralo.

Vůz byl proto z Japonska přepraven zpět do Itálie, kde jej aukční síň RM Sothebys připravila na jednu z největších aukcí automobilů Ferrari, která se koná pravidelně rok co rok právě v sídle automobilky. Vůz bez jakéhokoliv zásahu či renovačních prací se pak prodal za 1,8 milionu Euro, tedy cca 46,4 milionu korun.

img-responsive

Poslední vyrobené Ferrari LaFerrari Aperta | foto: Ferrari S.p.a.

Pokud byste si ale mysleli, že šlo o zlatý hřeb večera, musíme vás zklamat. Vůz totiž zastínilo Ferrari 250 GT LWB Califonia Spider s karoserií Scaglietti, které se prodalo za 9.4 milionu dolarů (204 milionů korun) a králem celé aukce se stalo poslední vyrobené LaFerrari Aperta v hodnotě 10 milionů dolarů, v přepočtu tedy 214,3 milionu korun.

Přijde vám to jako neskutečné číslo? Tak se podržte, protože nejdražší kdy prodané Ferrari trumflo tuto částku o několik desítek milionů dolarů. Tím modelem jest Ferrari 250 GTO z roku 1962, které prodal Paul Pappalardo nejmenovanému zájemci za částku 35 milionů dolar, tedy v přepočtu za více než 1,1 miliardy korun.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Pro většinu lidí to byl vrak, sběratelé však byli ochotni zaplatit za orezlé Ferrari i desítky milionů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Náraz byl tak silný, že poškodil i pravou část vozu.

Vyrobili z totálky leštěnku? Tohle museli Rusové odkoukat od Čechů

Nejostřejší Škoda Fabia nové generace oslavuje závodní úspěchy Fabie R5 ve světě rally

Ostrá Škoda Fabia nové generace! Jaká je?

Ilustrační foto

Jak se zachovat při smyku? Základní pravidlo je vždy stejné

Lunar Rover na Měsíci

Nejodvážnější cesta v historii motorismu měřila jen 35 kilometrů a uskutečnila se před 45 lety

Buick Roadmaster Skylark Convertible

Auta hudebních legend šedesátých letech? Třeba Neil Young

Ferrari 212 Inter Coupe by Ghia

Ferrari s temnou minulostí? Je na prodej

reklama
reklama

Doporučujeme

Aston Martin Vulcan v unikátní zelené barvě Verde Ithaca

Aston Martin, který vyděsil i Jeremy Clarksona? Je na prodej za šílenou cenu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vyrobili z totálky leštěnku? Tohle museli Rusové odkoukat od Čechů

  2. Kráska s okřídleným šípem? Škoda 1000/1100 MBX ohromila svět

  3. TEST: Mitsubishi ASX 2018 facelift prospěl. Pozornost ale věnujte výbavě a motorizaci

  4. Test: Peugeot 5008 je sice SUV bez 4x4, má ale něco, co mu konkurence může jen závidět

  5. Senna, nejextrémnější vůz automobilky McLaren byl představen

  6. Facebook opět ukázal svou sílu. Majitel ukradené Hondy sám vypátral zloděje a předal ho policii

reklama