Jaguar E-Type s elektromotorem? Žádná svatokrádež, výsledek je famózní

-mao / AutoRoad.cz, 7. září 2017, 11:59 Aktualizováno 7.9.2017, 12:23 Google+

Konverze klasického Jaguaru E-Type první série na elektromobil může mnoha lidem znít jako svatokrádež, ovšem pokud se toho ujmou experti z Jaguar Land Rover Classic, pak to nemůže dopadnout špatně. Důkazem budiž tento Jaguar E-Type "Zero".

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jaguar E-Type

Jaguar E-Type | foto: Jaguar

Sdílejte článek

Společnost Jaguar Land Rover se na akci Tech Fest pochlubila nově zrestaurovaným Jaguarem E-Type první série, který však vyměnil techniku z šedesátých let za to nejmodernější, co současný automobilový průmysl nabízí.

Pod původní a pouze zrestaurovanou karoserií, na originálním šasi, se tak objevila kompletně elektrická pohonná jednotka, kterou doplňuje i moderně zpracovaný interiér a některé moderní prvky exteriéru, jako například LED světlomety, které jsou méně náročné co se energie týče a pomáhají vyššímu dojezdu. Na první pohled ale rozdíly nenajdete.

Elektrická pohonná jednotka disponuje výkonem 220 kW (300 k) a navržena byla specielně pro použití pod kapotou E-Type Zero. Sada Li-Ion baterií má stejné rozměry a podobnou váhu jako původní šestiválcový motor XK. Technikům se navíc povedlo umístit motor s bateriemi tak, že odpovídá původnímu umístění spalovacího motoru. Hmotnost pak překvapivě klesla o 46 kg oproti originálu.

Díky elektrickému systému o podobných rozměrech jako měl motor spalovací navíc nebylo nutné upravovat podvozek ani brzdy, což celou konverzi i následnou homologaci markantně usnadnilo. Chování vozu se tedy dá označit za takřka identické.

Tato konverze navíc může být provedena takřka u všech vozidel, které využívaly motor XK. Ten se vyráběl od roku 1949 do roku 1992, takže paleta vozů je poměrně široká a kromě E-Type zahrnuje i modely jako XK120, MK2 nebo XJ6.

U každého elektromobilu se samozřejmě řeší dojezd, který zásadně ovlivňuje několik faktorů. Při konverzi E-Type byly technici poměrně omezeni prostorem, takže do vozu vměstnali baterie o kapacitě 40 kWh. I s nimi je ale vůz schopen urazit až 270 km v reálném provozu a jeho nabíjení zvládnete i bez výkonných nabíječek za 6 až 7 hodin.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Jaguar E-Type s elektromotorem? Žádná svatokrádež, výsledek je famózní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen I.D. VIZZION

Auto bez volantu a pedálů už vyjelo na silnice, tohle se Volkswagenu skutečně povedlo

Mitsubishi Outlander PHEV

Elektromobil jako zdroj energie? Mitsubishi zkouší zajímavý experiment

Lamborghini Terzo Millennio

Lamborghini odkrylo karty, tahle budoucnost se nezavděčí všem

Prototyp Audi e-tron dostal několik zásahů bleskem

Hromosvod místo zásuvky? Audi vyzkoušela hodně netradiční experiment

Pražský Delahaye 135 M Cabriolet s karoserií Figoni & Falaschi

Z pražské garáže mezi nejcennější vozy světa. Delahaye 135 M Cabriolet uchvátil svět

Mercedes-Maybach Ultimate Luxury

SUV s karosérií limuzíny? Nový Mercedes-Maybach šokuje svět

reklama
reklama

Doporučujeme

Kia Proceed

Nová Kia Proceed? Tady jsou další detaily úchvatného konceptu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Z pražské garáže mezi nejcennější vozy světa. Delahaye 135 M Cabriolet uchvátil svět

  2. Největší sedan na světě? Sovětský MAZ-541 měl motor z tanku a tahal letadla

  3. Nové auto pro Putina? Ruská luxusní limuzína je trezor na kolech

  4. Nejelegantnější auto všech dob? Streamliner vznikl před 70 lety, většinu času však chátral

  5. Nastává revoluce u čerpacích stanic?

  6. Dřevěné písty v motoru Lady? Další ruský experiment

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud