Ferrari 328 Conciso: úchvatný stroj, který zůstal u jediného exempláře

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 23. srpna 2017, 10:18 Google+

V roce 1993 se Ferrari prezentovalo na autosalonu ve Frankfurtu zcela novým konceptem 328 Concisco, který byl zajímavým takřka v každém ohledu a jeho zpracování mohlo být rovnou vzorem pro sériovou výrobu. K té ale nikdy nedošlo a tak Concisco zůstalo jediným vozem svého druhu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ferrari 328 Conciso

Ferrari 328 Conciso | foto: Bonhams

Sdílejte článek

Základem pro stavbu Ferrari Conciso se stala platforma vozu Ferrari 328 GTS. Zcela nová hliníková karoserie, za kterou stál německý designér Bernd Michalak, tak byla postavena kolem trubkového rámu. Michalak doufal, že díky této konstrukci přesvědčí Ferrari k výrobě alespoň limitované edice vozidel, k jejichž stavbě by mohlo být využito již existující šasi Ferrari 328.

Návrh na výrobu ale bohužel neprošel, a tak Conciso zůstalo u jediného exempláře - navzdory velkému pozdvižení, které vyvolalo na autosalonu ve Frankfurtu v roce 1993. Tomu značně napomohla i propracovanost Michalakova projektu a také skutečnost, že koncept byl homologován a mohl legálně na silnice.

Práce na modelu Conciso byla pro uznávané německé designerské studio Bernda Michalaka velmi významnou událostí, neboť chtělo vytvořit sportovní variantu modelu 328, která by byla o 30% lehčí a svou sportovnost dávala najevo už při pouhém pohledu. A obojí se povedlo, design byl nezaměnitelný a díky úspoře váhy zvládalo Conciso akceleraci na 100 km/h pod 5 vteřin a maximální rychlost činila 278 km/h.

Tomu byl podřízen prakticky celý vzhled vozu. Hliníková karoserie tak přišla o střechu, dveře, okna a minimalisticky bylo pojato i čelní sklo. Přední i zadní tvary vozu připomínají tzv. shell design, neboli tvary škeble, kdy vůz od nízkého předku pomalu stoupá až k zadním vyšším partiím.

Vzhledem k tomu, že vůz neměl dveře, museli řidič i pasažér nastupovat přes karoserii - vzhledem k výšce vozidla to ale neměl být výrazný problém. Zajímavým prvkem v interiéru pak ale byly dvě přilby integrované v bocích karoserie. Ty měly plnit hned dvě funkce - ochrannou a komfortní. Vůz totiž postrádal jakýkoliv ochranný rám a jeho nízké sklo by zřejmě při vyšších rychlostech směřovalo nepříjemný vítr přímo do tváří cestujících.

Jaká je ale jízda s Ferrari 328 Conciso ví pouze pár vyvolených, kteří s ním ujeli necelých 10 000 kilometrů. Jeho současný majitel ho však údajně má většinu času vystavený v obýváku, jak uvádí web Bonhams, na kterém je Conciso v současné době vystaveno. Ano, hádáte správně - Conciso totiž v brzké době čeká aukce a změna majitele.

Vůz, pod jehož kapotou je ukryt standardní motor V8 z modelu 328 o objemu 3.2 litru a výkonu 273 koní, poputuje do dražby Chantilly Sale, která proběhne 10. září. Odhadovanou cenu se nám však nepodařilo zjistit.

Vytisknout

Diskuze: Ferrari 328 Conciso: úchvatný stroj, který zůstal u jediného exempláře

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

reklama

Doporučujeme

Ken Block předvedl své schopnosti v novém videu, tentokrát nazvaném TERRAKHANA

Ken Block opět přemáhá gravitaci, tentokrát ve videu Terrakhana

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud