Opel Astra Caravan: představení

ar1, 5. října 2004, 04:08 Google+

Po úspěšném uvedení pětidveřových hatchbacků Opel Astra třetí generace se za svými zákazníky vydává i druhý člen nové modelové řady Astra:

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Astra Caravan

Astra Caravan | foto: Opel Media

Sdílejte článek

Elegantní a praktické kombi Astra Caravan. Díky svému elegantnímu designu, pozoruhodné dynamice a prostornému interiéru má nová Astra Caravan všechny předpoklady navázat na úspěchy svých mimořádně populárních předchůdců.
Díky rozvoru dlouhému 2,70 metru nabízí nová Astra Caravan spoustu místa jak pro pasažéry, tak i pro jejich zavazadla, pro která je připravený prostor o objemu až 1590 litrů, což ke o 90 litrů více než u modelu předchozí generace. Flexibilitu interiéru umocňuje celá řada promyšlených detailů, jako je například posuvná zadní lavice sedadel nebo systém FlexOrganizer.



- Až 1590 litrů prostoru pro náklad, spousta místa pro nohy i vzadu
- Posuvná zadní lavice a systém FlexOrganizer umocňují přizpůsobivost
- Technologická lahůdka: Interaktivní podvozek IDSPlus s adaptivními tlumiči CDC
- Široká škála motorů: Pět zážehových agregátů, čtyři turbodiesely "common-rail"
- Částicový filtr pro dva nejvýkonnější turbodiesely

Pro novou Astru Caravan je připravena celá škála motorů - nabídka obsahuje celkem pět zážehových agregátů a čtyři turbodiesely CDTI se systémem přímého vstřikování nafty do válců "common-rail". Kromě vyspělých motorů se v konstrukci Astry Caravan uplatnila řada dalších moderních technologií. Dobrým příkladem je např. interaktivní podvozek IDSPlus se systémem průběžné regulace charakteristik tlumičů, adaptivní světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting), natáčející se společně s řízením, nebo systém stabilizace přívěsu. Pro dva nejvýkonnější turbodiesely CDTI je v nabídce i částicový filtr DPF (Diesel Particulare Filter).

Svým sportovním designem, který charakterizují např. velká třírozměrná světla, velké zadní okno nebo ostře řezané tvary třetího bočního okna, navazuje nastupující Astra Caravan na dynamický design populárních o něco málo starších pětidveřových verzí.

Nová Astra Caravan chce po svých předchůdcích převzít roli lídra svého segmentu kompaktních vozů kombi: Od roku 1991 do roku 2004 se v Evropě prodalo více než 2,37 milionů modelů Astra Caravan první a druhé generace, jejichž podíl na prodejích všech modelů řady Opel Astra dosáhl až 44 procent. Od roku 1993 do roku 1999 byla Astra Caravan lídrem evropského trhu nejenom ve svém segmentu kompaktních kombi modelů, ale mezi všemi kombi vozy vůbec.

Vyšší flexibilita díky posuvné zadní lavici
Nová Astra Caravan je dlouhá 4,51 m, široká 2,03 m a vysoká 1,5 m. Díky rozvoru dlouhému 2,7 m, což je asi o devět centimetrů více než činí rozvor pětidveřových hatchbacků, nabízí Astra Caravan velmi prostorný interiér a zavazadlový prostor, jehož základní objem (při využití až do výšky opěradel zadních sedadel) činí až 500 litrů (měřeno podle metodiky VDA), resp. 540 litrů pokud je zadní lavice posunutá dozadu.

Sklopením zadních sedadel, která jsou standardně dělená v poměru 60:40 (na přání pak v poměru 40:20:40) lze prostor pro zavazadla snadno zvětšit až na objem 1590 litrů (při využití až po strop), což je zřetelně více než u Astry předchozí generace, která nabízela až 1500 litrů prostoru pro náklad (měřeno podle metodiky VDA).

Na přání dodávaná posuvná zadní lavice umožňuje zvětšení prostoru pro nohy vzadu sedících pasažérů ze standardních 897 mm (o 26 mm více než v případě předchozího modelu) až na 936 mm. Zadní lavici lze podélně nastavovat v rozmezí celkem 105 mm, takže pokud řidič potřebuje zvětšit zavazadlový prostor, stačí jen zadní sedadla posunout o něco směrem dopředu. Posunutím lavice až na doraz dopředu se ložná plocha zavazadlového prostoru prodlouží ze standardních 1085 mm až na 1122 mm. Je-li ve voze namontované na přání dodávané překlápěcí sedadlo předního spolujezdce, lze ve voze vytvořit ložnou plochu dlouhou až 2,7 m.

Zavazadelník nové Astry Caravan je mimořádně přizpůsobivý - pod jeho podlahou se ukrývá ještě jeden menší odkládací prostor, do boků jsou integrovány další odkládací schránky a připravena je i zásuvka na 12 V (verze Astra Caravan Enjoy). Práh zavazadlového prostoru, který leží ve výšce 591 mm, je standardně chráněný nerezavějícím leštěným plechem, který zabraňuje nejenom poškrábání prahu ale působí i mimořádně esteticky.

Opel pozorně naslouchal požadavkům zákazníků, a tak nová Astra Caravan dostala například nově řešený rolovací kryt zavazadlového prostoru: Stačí jen lehký dotyk a kryt se tiše samočinně navíjí zpět do zásobníku u zadních opěradel, což usnadňuje nakládání zavazadel.

Nová Astra Caravan dostala také promyšlený patentovaný systém FlexOrganizer: Do boků zavazadlového prostoru jsou začleněny vodorovné kolejničky z hliníku, do nichž se flexibilně upevňují nejrůznější příčníky a přepážky, kterými lze rozčlenit ložnou plochu zavazadlového prostoru podle okamžité potřeby.

Sportovní vzhled, dynamický podvozek, systém stabilizace přívěsu
Nový Opel Astra Caravan navazuje a rozvíjí progresivní design pětidveřových hatchbacků Astra. O tom nejlépe svědčí dynamicky stylizovaná maska vozu, výrazná třírozměrná koncová světla a osobitá silueta nového kombi. Vysoce kvalitní střešní ližiny, známé už z modelu Opel Signum, se dodávají v černém nebo stříbřitém provedení.

Nová Astra Caravan citlivě balancuje mezi komfortem a maximální aktivní bezpečností, která vyžaduje tužší zavěšení. Skutečně excelentními jízdními vlastnostmi se mohou pochlubit modely vybavené na přání dodávaným interaktivním zavěšením kol IDSPlus se systémem průběžné regulace charakteristik tlumičů CDC (Continuous Damping Control). Do struktury podvozku IDSPlus jsou začleněny systémy ESPPlus (stabilizační systém), TCPlus (protiprokluzové zařízení) a ABS (protiblokovací systém brzd), jejichž senzory jsou propojené sítí vysokorychlostních datových sběrnic CANBUS. Všechna data jsou bleskově předávána řídicí jednotce podvozku IDSPlus, resp. systému CDC, takže podvozek Astry Caravan může okamžitě reagovat na aktuální jízdní podmínky.

Pro novou Astru Caravan jsou připraveny i další technické lahůdky, jako je například systém samočinného udržování konstantní světlé výšky vozu, zařízení HSA (Hill Start Assist), usnadňující rozjezdy do kopců, nebo inovativní systém stabilizace přívěsu nebo. Čidla systému HSA dokážou včas zaregistrovat moment, kdy se přívěs začíná nebezpečně vychylovat ze směru jízdy a pokud tyto výkyvy přesáhnou bezpečnou, předem danou mez, systém samočinně sníží výkon motoru a aktivuje brzdy, a to v případě potřeby i opakovaně - dokud se souprava tažného vozu a přívěsu znovu nestabilizuje.

Bohatá nabídka motorů: Pět zážehových a čtyři vznětové CDTI "common-rail" agregáty
Pro novou Astru Caravan je k dispozici celkem devět agregátů řady ECOTEC: Pět zážehových motorů a čtyři moderní turbodiesely se systémem přímého vstřikování "common-rail" Zdvihový objem pohonných jednotek sahá od 1,4 l až po 2,0 l, jejich výkon potom od 80 k po 200 k. Nejvýkonnější verze dosahuje rychlosti až 230 km/h a z 0 na 100 km/h zrychluje za 8,4 s. Velmi příjemnou dynamiku garantují i oba turbodiesely 1.9 CDTI, naladěné na výkony 120 k, resp. 150 k. Jejich průměrná spotřeba činí jen 5,9 l/100 km, oba mohou být na přání vybaveny bezúdržbovými filtry pevných částic. Všechny motory modelů Astra plní emisní limity normy Euro 4.

Nabídka převodovek zahrnuje šestistupňové manuální převodovky (standard pro modely poháněné motory 1.9 CDTI a 2.0 Turbo, na přání pak i pro model poháněný motorem 1.7 CDTI o výkonu 100 k), pětistupňové manuální převodovky, čtyřstupňovou automatickou převodovku (na přání pro model poháněný motorem 1.8 ECOTEC) a také poslední verzi automatizované manuální převodovky Easytronic, která se dodává na přání do modelů poháněných zážehovým motorem o objemu 1,6 l. Ten je vybavený technologií TWINPORT, která přispívá ke snížení spotřeby paliva

Komplexní bezpečnostní systém SAFETEC přinesl pět hvězdiček v testech Euro NCAP
Mimořádnou bezpečnost a schopnost ochrany pasažérů prokázala Astra třetí generace během nedávných bariérových testů, pořádaných v rámci uznávaného nezávislého programu Euro NCAP (European New Car Assessment Program). V zatím posledním kole bariérových testů Euro NCAP nová Astra vybojovala maximální ohodnocení pěti hvězdiček za ochranu pasažérů při nárazech - Astra získala celkem 34 bodů, což ji vyneslo na pozici nejbezpečnějšího kompaktního sedanu třídy malých rodinných vozů.

Komplexní ochranný a bezpečnostní systém SAFETEC staví na extrémně pevné karoserii, jejíž skelet vytváří kolem prostoru pro cestující pevnou ochrannou buňku. Systém SAFETEC propojuje a koordinuje celou řadu prvků aktivní a pasivní bezpečnosti, mezi které patří především interaktivní podvozek IDS (Interactive Driving System) s elektronickým stabilizačním systémem ESPPlus a protiprokluzovým zařízením TCPlus, protiblokovací systém brzd ABS se systémem modulovaného brždění v zatáčkách CBC (Cornering Brake Control) a čtyřmi kotoučovými brzdami. Do systému SAFETEC patří také čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce, průběžné hlavové airbagy chránící pasažéry na předních i krajních zadních sedadlech, aktivní výškově nastavitelné opěrky hlav u předních sedadel, tříbodové samonavíjecí pásy u všech sedadel (přední pásy mají výškově nastavitelný horní úchyt). Na vnějších krajních sedadlech vzadu jsou připraveny kotevní body Isofix pro dokonalé uchycení dětských sedaček. Bezpečnostní uchycení pedálů PRS (Pedal Release System) výrazně snižuje riziko poranění nohou řidiče při těžkých čelních nárazech. Ne nezapnuté pásy řidiče a jeho předního spolujezdce upozorňuje výstražný akustický signál.

Možnosti volby: Pět různých verzí, bohatá nabídka autorádií
Nová Astra Caravan se nabízí v pěti profilech výbavy: Essentia, Enjoy, Elegance, Sport a Cosmo. Každý profil má svůj osobitý charakter, lišící se funkčními a optickými prvky. Přes půl stovky doplňků dodávaných na přání zaručuje, že každý zákazník si svůj vůz může dokonale přizpůsobit osobitým potřebám. V nabídce jsou tak sofistikované prvky, jako jsou např. adaptivní bi-xenonové světlomety AFL, které jsou spřažené s řízením vozu, systém průběžného monitorování tlaku v pneumatikách TPMS (Tire Pressure Monitoring System) propojený s grafickým informačním displejem, elektronická klimatizační jednotka se senzorem kvality vzduchu a filtrem s náplní aktivního uhlí. Na přání dodávaný systém rychlého vytápění a odmrazování Quickheat zabraňuje zamlžení nebo namrznutí čelního skla a zároveň rychle prohřeje interiér.

Pro novou Astru Caravan je - stejně jako v případě základních pětidveřových modelů - připravena také široká škála moderních autorádií. Ta mají celou řadu moderních funkcí a všem je společné velmi snadné ovládání, uzpůsobené tzv. intuitivnímu konceptu. Zákazníci mohou volit z široké škály přístrojů se systémem digitálního zpracování zvuku DSP (Digital Sound Processor), nechybí přístroje se systémem digitální zpracování rádiového signálu, s CD přehrávači pro formát MP3, integrovaným CD měničem na 6 CD disků a hlasovým ovládáním integrovaného telefonu.

Zdroj a foto: Opel Media

Vytisknout

Diskuze: Opel Astra Caravan: představení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

CBR1000RR Fireblade

Policejní Fireblade v Durhamu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud