BMW vylučuje výrobu devíti a deseti stupňových převodovek!

ar5, 28. května 2014, 09:10 Google+

Nedávno se vedení BMW pochlubilo myšlenkou, že hodlá vyrábět automatické převodovky, jenž by mělí mít až deset převodových stupňů. Teď je ale vše jinak a automobilka úplně otočila.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Klaus Frolich, jedna z hlavních osob u BMW,  řekl v rozhovoru pro Auto Express, že v současné době není potřeba stavět a vyvíjet automat s devíti rychostmi, natož pak  desetistupňovou automatickou převodovkou. Její využití by prý nemělo ve výsledku žádný smysl a navíc, převodovka s více převody dodává technickou složitost, přidává vozidlu hmotnost a zvyšuje výrobní náklady.

Pokud se tedy někdo těšil na převodovky, které svým počtem stupňů mohou s trochou nadsázky konkurovat tahačům, pak je již teď jistě zklamán. BMW prý nezajde dál než k vývoji a následné nabídce osmi rychlostního automatu. Rozdíl v oblasti spotřeby a jízdních výkonů je v porovnání mezi šesti a osmistupňovým automatem jen maximálně 7 až 8 procent a další převody, by zkrátka dle posledních výsledů měření, nebyly pro motor žádným větším přínosem.

Frolich také řekl, že manuální převodovka u americké specifikace BMW M5 je velkou zátěží pro samotného výrobce, protože náklady na její vývoj a instalaci byly a jsou obrovské. Ve výsledu se také zjistilo, že jen asi 10 procent kupujících si pořídí vůz s manuální převodovkou, ostatní vyžadují u M5 jednoznačně automat. 

Zdroj: autoexpress.co.uk

Vytisknout

Diskuze: BMW vylučuje výrobu devíti a deseti stupňových převodovek!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

reklama

Doporučujeme

Caterham Seven Kamui Kobayashi Special edition pro Japonsko - anotační foto

Caterham Seven Kamui Kobayashi Special edition pro Japonsko

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud