Klaus Frolich, jedna z hlavních osob u BMW, řekl v rozhovoru pro Auto Express, že v současné době není potřeba stavět a vyvíjet automat s devíti rychostmi, natož pak desetistupňovou automatickou převodovkou. Její využití by prý nemělo ve výsledku žádný smysl a navíc, převodovka s více převody dodává technickou složitost, přidává vozidlu hmotnost a zvyšuje výrobní náklady.
Pokud se tedy někdo těšil na převodovky, které svým počtem stupňů mohou s trochou nadsázky konkurovat tahačům, pak je již teď jistě zklamán. BMW prý nezajde dál než k vývoji a následné nabídce osmi rychlostního automatu. Rozdíl v oblasti spotřeby a jízdních výkonů je v porovnání mezi šesti a osmistupňovým automatem jen maximálně 7 až 8 procent a další převody, by zkrátka dle posledních výsledů měření, nebyly pro motor žádným větším přínosem.
Frolich také řekl, že manuální převodovka u americké specifikace BMW M5 je velkou zátěží pro samotného výrobce, protože náklady na její vývoj a instalaci byly a jsou obrovské. Ve výsledu se také zjistilo, že jen asi 10 procent kupujících si pořídí vůz s manuální převodovkou, ostatní vyžadují u M5 jednoznačně automat.
Zdroj: autoexpress.co.uk