ŠKODA a KAROSA představili nový trolejbus

ar1, 8. října 2003, 11:11 Google+

Plzeňská ŠKODA ve čtvrtek 25. září ve světové premiéře poprvé představila nový typ nízkopodlažního trolejbusu...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

ŠKODA 24 Tr IRISBUS. Vozidlo, na jehož vývoji se podílely dvě tradiční české firmy a značky se světovým renomé – ŠKODA a KAROSA (člen skupiny IRISBUS), vzniklo za 9 měsíců od zadání projektu. Kompletní elektrovýzbroj z produkce ŠKODA ELECTRIC s.r.o., dceřiné společnosti ŠKODA HOLDING a.s., byla zabudována do karoserie autobusu z produkce skupiny IRISBUS, kompletovaného ve vysokomýtské KAROSE pod označením City Bus. Trolejbus má zabudován i přídavný pohonný agregát z trakčních baterií (možná je i alternativa dieselová, oba alternativní pohony jsou využitelné v místech, kde například kvůli historickým budovám není možné instalovat trakční vedení, nebo při výpadku proudu).

Dalším rozšířením vývojové a výrobní spolupráce po vzniku prototypu prvního společného vozu je podpis smlouvy mezi ŠKODA ELECTRIC a skupinou IRISBUS. Jejím základem je uzavření dohody o společném postupu v oblasti trolejbusů především na evropských trzích. V teritoriích, kde má své tradiční postavení ŠKODA (kam patří například Česká republika či pobaltské země) ponesou vozy název ŠKODA 24 Tr IRISBUS, v druhém případě pak IRISBUS ŠKODA 24 Tr (především jde o země EU). V současné době (září 2003) se již realizují konstrukční a projekční práce na kloubovém 18 m dlouhém trolejbusu, který bude zanedlouho představen.

Rudolf Černý, generální ředitel KAROSA, a.s. Vysoké Mýto : „ Spojení dvou špičkových tuzemských výrobců – montáž kompletní elektrovýzbroje ŠKODA do karoserie City Bus je v našich poměrech prvním velkým projektem, uskutečněným v této oblasti dopravního strojírenství po roce 1989. Myslím, že společný produkt má velkou šanci uspět na trhu – díky unifikaci s autobusy by měl dopravním podnikům přinést významný efekt ve snížení nákladů v oblasti servisu a náhradních dílů.“



Václav Svoboda, generální ředitel ŠKODA ELECTRIC s.r.o. : „ Stejně jako ve všech námi realizovaných projektech je důležité, že stěžejní části vozidla, tedy pohon a ostatní elektrovýzbroj včetně finálního zabudování do karoserie, se vyrábějí respektive uskutečňují v ČR. V tomto případě navíc další tuzemská firma kompletuje i karoserii. České společnosti se tak na tomto projektu podílejí činnostmi s nejvyšší přidanou hodnotou.“ „To je i v rámci struktury českého průmyslu, kde v posledních letech rychle roste podíl výroby komponentů podle cizí dokumentace, velmi podstatné. Tento nový trolejbus představuje plně konkurenceschopný finální produkt české provenience i na těch nejnáročnějších trzích, včetně EU,“ dodal generální ředitel ŠKODA HOLDING a.s. a zároveň člen představenstva Svazu průmyslu ČR Martin Roman.

ŠKODA Plzeň

Vytisknout

Diskuze: ŠKODA a KAROSA představili nový trolejbus

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

reklama

Doporučujeme

RED BULL OffROAD 24 hours - anotační foto

RED BULL OffROAD 24 hours

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud