Subaru Outback 3.0 H6

Petr Horák, 29. července 2003, 14:22 Google+

Vozy japonské automobilky Subaru rozhodně nepatří k módním trhákům, ale motoristickou veřejnost oslovují především...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

prostřednictví precizního zpracování a sofistikovaným systémem pohonu všech kol. Jaký byl špičkový model Outback s třílitrovým motorem?

Okamžitě poznáte, že se v podstatě jedná o vlajkovou loď a tomu bylo leccos podřízeno. Ve srovnání se sportovní Iprezou a všestranným Foresterem má Outback o poznání měkčí nastavení podvozku, ale nic neztrácí na jistém ovládání vydatně podepřeným permanentním pohonem všech kol. Interiér byl vyveden v béžovo-šedé kůži v kombinaci s dřevem a řidiči poskytuje veškerý komfort běžný ve vyšší střední třídě. Sportovní odkaz má v interiéru na starosti pouze volant Momo vykládaný dřevem.
Pod kapotou testovaného Outbacku je skryto malé unikum. Napadá mne, že pouze Porsche vyrábí šestiválcový boxer. A Subaru do modelu Outback 3,0 H6! Výkon činí 154 kW, tedy 210 koní, a točivý moment vrcholí hodnotou 282 N.m při 4400/min. Dalo by se říci, že na takový vůz parametry naprosto dostatečné, ale na druhou stranu motoru však chybí ona agresivita a výbušnost přeplňovaných „dvoulitrů“. Charakteristické předení šestiválce má však taky něco do sebe.

Už letmo jsem se zmínil o příkladných jízdních vlastnostech Outbacku a zásluhách stálého pohonu všech kol. Jenže ono to není to jedno jediné, co přispívá „čitelnosti“ chování vozu. Zadní tlumiče jsou totiž vybaveny automatickým udržováním světlé výšky vozu bez ohledu na zatížení. Podvozek je vlastně jedna z několika věcí, které Outback odlišují od Legacy Kombi. Těmi dalšími je již zmiňovaný motor H6, jenž je výsadou Outbacku, zvětšená světlá výška vozu na 190 milimetrů, což vydatně posiluje i jeho ambice mimo silnice, a praktické rozměrné plastové kryty boků vozu.

Hlavními devizami Outbacku však nejsou jen dobré jízdní vlastnosti na silnici i mimo ni, kde si v ničem nezadá s klasickými vozy SUV, ale také vynikající dílenské zpracování a užitné hodnoty. Zavazadlový prostor je totiž schopen pojmout od 455 do 1 646 litrů nákladu a k tomu nabízí naprosto rovnou plochu, pod kterou je možné do několika kapes uschovat pár drobností. Nevýhodou je poměrně vysoká nakládací hrana, ale to je daň rovné podlaze ukrývající zadní diferenciál a uspořádání hrany ve stejné výšce s podlahou zavazadelníku.

Říká se, že pihou na kráse vozů Subaru je vyšší spotřeba paliva. Pokud se rozhodnete plně využívat výkonu motoru, pak pochopitelně musíte počítat se spotřebou až někde okolo 15 litrů naturalu na 100 km, ale při trochu střídmější jízdě se udržíte okolo deseti litrů.

Fotografie Subaru Outback 3.0 H6

Google+ Vytisknout

Diskuze: Subaru Outback 3.0 H6

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Range Rover Chieftain

První Range Rover se vrací v plné síle. Chieftain nabízí ve staré kastli novou techniku i 550 koní

Ilustrační foto

Kolik kilometrů ještě můžete ujet, když vám auto ukazuje prázdnou nádrž?

Rapper Slim Thug se svou sbírkou vozidel v hodnotě milionů

VIDEO: Známý Rapper se pochlubil sbírkou aut za miliony, některé skvosty už se ani nevejdou do garáže

Ilustrační foto

Škoda 120: Proč mizí legenda českého automobilismu ze silnic?

Subaru XV 2018

První jízda s novým Subaru XV. Koukněte, co zvládne na polygonu, kam se odváží jen ryzí offroady.

Původní Ford Mustang Bullitt

Všechny novinky Detroitu zastínil zrezivělý a omlácený Mustang. Má však cenu 83 milionů

reklama
reklama

Doporučujeme

Opel Meriva - anotační foto

Opel Meriva

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Karosa NO 80 vedla dvojí život. Ráno a večer přepravovala lidi, přes poledne náklad

  2. Techniku za miliony oklamal pomerančem, cestování má teď mnohem příjemnější

  3. Jediný svého druhu? Tatra JK 2500 je nejkrásnější vůz, který česká automobilka nevyrobila

  4. Z vysněného auta se stala noční můra: Chtěla jen pár oprav, místo toho dostala hromada šrotu

  5. Nevíte co se starým náklaďákem? Šikovný kutil si z něj postavil dům na kolech, včetně garáže

  6. Testovací jezdec Bugatti měl děsivou nehodu. Vysvětluje, co se stalo v rychlosti 400 km/h

reklama

Zprávy odjinud