Subaru Outback 3.0 H6

Petr Horák, 29. července 2003, 14:22 Google+

Vozy japonské automobilky Subaru rozhodně nepatří k módním trhákům, ale motoristickou veřejnost oslovují především...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

prostřednictví precizního zpracování a sofistikovaným systémem pohonu všech kol. Jaký byl špičkový model Outback s třílitrovým motorem?

Okamžitě poznáte, že se v podstatě jedná o vlajkovou loď a tomu bylo leccos podřízeno. Ve srovnání se sportovní Iprezou a všestranným Foresterem má Outback o poznání měkčí nastavení podvozku, ale nic neztrácí na jistém ovládání vydatně podepřeným permanentním pohonem všech kol. Interiér byl vyveden v béžovo-šedé kůži v kombinaci s dřevem a řidiči poskytuje veškerý komfort běžný ve vyšší střední třídě. Sportovní odkaz má v interiéru na starosti pouze volant Momo vykládaný dřevem.
Pod kapotou testovaného Outbacku je skryto malé unikum. Napadá mne, že pouze Porsche vyrábí šestiválcový boxer. A Subaru do modelu Outback 3,0 H6! Výkon činí 154 kW, tedy 210 koní, a točivý moment vrcholí hodnotou 282 N.m při 4400/min. Dalo by se říci, že na takový vůz parametry naprosto dostatečné, ale na druhou stranu motoru však chybí ona agresivita a výbušnost přeplňovaných „dvoulitrů“. Charakteristické předení šestiválce má však taky něco do sebe.

Už letmo jsem se zmínil o příkladných jízdních vlastnostech Outbacku a zásluhách stálého pohonu všech kol. Jenže ono to není to jedno jediné, co přispívá „čitelnosti“ chování vozu. Zadní tlumiče jsou totiž vybaveny automatickým udržováním světlé výšky vozu bez ohledu na zatížení. Podvozek je vlastně jedna z několika věcí, které Outback odlišují od Legacy Kombi. Těmi dalšími je již zmiňovaný motor H6, jenž je výsadou Outbacku, zvětšená světlá výška vozu na 190 milimetrů, což vydatně posiluje i jeho ambice mimo silnice, a praktické rozměrné plastové kryty boků vozu.

Hlavními devizami Outbacku však nejsou jen dobré jízdní vlastnosti na silnici i mimo ni, kde si v ničem nezadá s klasickými vozy SUV, ale také vynikající dílenské zpracování a užitné hodnoty. Zavazadlový prostor je totiž schopen pojmout od 455 do 1 646 litrů nákladu a k tomu nabízí naprosto rovnou plochu, pod kterou je možné do několika kapes uschovat pár drobností. Nevýhodou je poměrně vysoká nakládací hrana, ale to je daň rovné podlaze ukrývající zadní diferenciál a uspořádání hrany ve stejné výšce s podlahou zavazadelníku.

Říká se, že pihou na kráse vozů Subaru je vyšší spotřeba paliva. Pokud se rozhodnete plně využívat výkonu motoru, pak pochopitelně musíte počítat se spotřebou až někde okolo 15 litrů naturalu na 100 km, ale při trochu střídmější jízdě se udržíte okolo deseti litrů.

Fotografie Subaru Outback 3.0 H6

Google+ Vytisknout

Diskuze: Subaru Outback 3.0 H6

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

BMW 1600 Cabriolet z roku 1968

Elegantní retro kabriolet, nebo nadupaný sporťák? BMW nabízí obojí a za stejnou cenu

Dodge Charger Pursuit

Řidič dostal pokutu za zpěv. Policisté mysleli, že jde o únos. Jak reagovala jeho žena?

Pravděpodobně nejslavnější zástupce Nissanu Skyline, GT-R R34 z filmu Rychle a Zběsile

Ikona sportovních vozů slaví 60. narozeniny. Evoluce Nissanu Skyline je úchvatná

Ford F-150 Raptor se dočkal další čínské kopie, její název je

Číňané vyrobili další lacinou kopii, tentokrát padl za oběť Ford Raptor

Jaguar XE SV Project 8

Jaguar vyzval na souboj Alfu Romeo, kdo bude na Nürburgring rychlejší?

Lamborghini Aventador jako

Originálně skloubil své dvě vášně. Není takové zařízení ale spíše potvrzením závislosti?

Forester Country

Subaru má problém a neřeší ho. Ukrást některé modely může i začátečník

reklama
reklama

Doporučujeme

Opel Meriva - anotační foto

Opel Meriva

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. V roce 1972 si koupil nádhernou Corvettu, ujel 1.556 km a zavřel ji v garáži. Důvod je těžké pochopit

  2. Luxusní BMW M550i neujelo ani kilometr. Proč ho nikdo nechce ani za 23 tisíc?

  3. Nový Hummer má za sebou silniční premiéru, vypadá absolutně famózně

  4. Vyzkoušeli jsme novou Škodu Karoq. Tady jsou první dojmy z pravého českého SUV

  5. Mercedes testuje sestavu monstrózních pluhů. Mají speciální určení a jediného řidiče

  6. Přemýšlíte o uložení značek do "depozitu"? Víme, co to obnáší

reklama

Zprávy odjinud