Opel Meriva

Petr Horák, 29. července 2003, 14:12 Google+

Opel se v současné době snaží stále vzpamatovat z krize, která ho provází již delší dobu. Jedním z prvních tahounů...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

byla nová generace modelu Vectra, nyní má mezi kompaktními MPV držet prapor Rüsselsheimské automobilky nový model Meriva.

Jestli v něčem MPV Opelu opravdu vynikají, pak je to řešení vnitřního prostoru. Jisté možnosti této kategorie naznačil model Zafira s unikátním systémem sklápění sedadel Flex 7. Meriva pak posouvá celou myšlenku ještě o kousek dál. Díky systému FlexSpace se mohou zadní sedadla nastavit v různých konfiguracích a posunují se v podélném směru v rozmezí 200 mm, takže poskytují optimální prostor jak pro cestující, tak pro zavazadla. Navíc manipulaci s tímto systémem hravě zvládne i žena.

Především ženám bude určena také převodovka Easytronic. Ta se už objevila v modelech Corsa, v Merivě se objeví zatím jen ve spojení s benzínovou šestnáctiventilovou šestnáctistovkou. U motorizace se na chvíli zastavme. K dispozici budou dva zážehové motory o objemu 1,6 litru s osmi- a šestnáctivenilovou technikou a s výkony 64 resp. 74 kW. Nejvýkonnějším motorem Merivy bude jednotka 1,8 16v s 92 kW.

Zpátky ovšem k nevšedním řešením. Dalším z nich je Small Monocab – tedy řešení karosérie s ohledem na maximální vnitřní prostor, ale kompaktní vnější rozměry. Velmi dlouhý rozvor kol s minimálními přesahy navíc zaručuje velmi dobré jízdní vlastnosti. Poslední z inovativních řešení je Twin Audio – audiosystém, jenž pro zadní sedadla umožňuje pasažérům prostřednictvím sluchátek poslouchat svou vlastní hudbu (CD nebo rádio), a to nezávisle na tom, co poslouchají cestující vpředu!
Merivou počínaje zavádí Opel jiný systém tvorby modelové nabídky. Místo dosavadního vertikálního modelu, kdy existovala nabídka modelů odstupňovaných dle míry vybavenosti, vydává se nyní Opel směrem k horizontálnímu modelu nabídky. To znamená, že nabízí jeden základní model (Essentia) a ostatní modely jsou utvářeny na základě doplnění tohoto modelu dalšími, tématickými výbavami, které představují požadavky různých cílových skupin našich zákazníků. Například Meriva Enjoy obsahuje praktické výbavy pro zákazníky zaměřené na funkčnost, Meriva Cosmo je výbavově zaměřena na zákazníky, kteří kladou důraz na vzhled vozu, na to, aby odrážel jejich životní styl a postoje.

A jaký byl pocit z krátkého seznámení s Opelem Meriva? Vysoký posaz za volantem dodává posádce pocit bezpečí a zároveň umožňuje o něco lepší rozhled. To ovšem neplatí směrem šikmo vpřed, kde až příliš překáží přední sloupek. Osmnáctistovka pod kapotou Merivy je rozhodně živější, ale ani menší motor 1,6 16v není žádným loudou. Interiér v typickém geometrickém strohém stylu Opelu. Jízdní vlastnosti nijak výrazně nevybočují z dnešního standardu a představují lepší průměr, což se týká také brzd. Pro menší rodiny může být Meriva zajímavým vozem s velkou variabilitou vnitřního prostoru.


Fotografie Opel Mervia

Google+ Vytisknout

Diskuze: Opel Meriva

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Amarok

Nově nabízený motor o výkonu 120 kW srazil cenu Amaroka na 860 tisíc. Nebude ale slabý?

Registrační značka, ilustrační foto

Přemýšlíte o uložení značek do "depozitu"? Víme, co to obnáší

Chevrolet Corvette LS5 454 z roku 1972 s nájezdem pouhých 1556 kilometrů

V roce 1972 si koupil nádhernou Corvettu, ujel 1.556 km a zavřel ji v garáži. Důvod je těžké pochopit

Porsche Macan Turbo Performance Edition

Porsche představuje Macan Turbo Performance Edition. Tohle SUV má sil na rozdávání

Hummer

Americký drsňák se vrací do módy, zájem o Hummery je enormní

Názorný test pneumatik ukázal, o kolik dokáží zlepšit čas během jednoho kola

Kdo ukázal světu pneumatiku? Žádný automobilový průmysl, ale obyčejný veterinář

Vývoj Dacie Duster

OBRAZEM: Dokáže nová Dacia Duster navázat na úspěchy svého předchůdce?

reklama
reklama

Doporučujeme

KIA Sorento 2,5 CRDi - anotační foto

KIA Sorento 2,5 CRDi

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

  2. V roce 1972 si koupil nádhernou Corvettu, ujel 1.556 km a zavřel ji v garáži. Důvod je těžké pochopit

  3. Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

  4. Luxusní BMW M550i neujelo ani kilometr. Proč ho nikdo nechce ani za 23 tisíc?

  5. Nový Hummer má za sebou silniční premiéru, vypadá absolutně famózně

  6. V Polsku vznikne největší evropská továrna na baterie elektromobilů, Tesle však konkurovat nedokáže

reklama