Extravagantní Gillet Vertigo Streiff

Jan Fiala, 30. dubna 2007, 13:20 Google+

Za projektem Vertigo jsou ukryty vášeň, vize a sny muže jménem Tony Gillet. Tento bývalý pilot, známý především ze závodů do vrchu, ve kterých několikrát po sobě získal titul mistra Belgie, se 2x zúčastnil i slavné Rallye Paříž-Dakar.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Altea Freetrack

Altea Freetrack | foto: Gillet

Sdílejte článek

V roce 1982 se začal zabývat automobilovým průmyslem a stal se belgickým importérem značky Donkervoort (holandská replika vozu Lotus Super Seven).

První prototyp modelu Vertigo byl postaven v roce 1991 a představen na 71. Auto Show v Bruselu v lednu 1992.

O dva roky později se vůz dočkal produkční verze poté, co prošel náročným procesem evropské homologace. V této podobě byl pak v roce 1993 představen na autosalonech v Paříži a Ženevě.

Produkční verze modelu Vertigo se od prototypu lišila v několika aspektech. šasi bylo vyrobeno z uhlíkových vláken a voštinových materiálů (což jsou technologie, které pocházejí z Formule 1), což zajistilo větší odolnost při nárazu a současně znamenalo úsporu hmotnosti (jen na samotném šasi činila úspora hmotnosti 58 kilogramů).

Také design byl lehce upraven, vůz dostal vyšší postranní okna a sklápěcí přední světlomety.

Vůz Vertigo byl poté prodán Philippe Streiffovi, bývalému pilotovi Formule 1, který po tragické nehodě při brazilské GP v roce 1989 částečně ochrnul.
Vůz byl speciálně upraven, dostal automatickou převodovku a byl ovládán joystickem. Takto modifikovaný vůz byl představen na předměstí Paříže v Bercy v prosinci 1994.

Od roku 1997 je Vertigo jako nový model vyráběno se vzhůru výklopnými dveřmi.

V roce 1998 dostalo Vertigo nové zrdce: pod kapotou se objevil šestiválec o objemu 3 litry, který pochází od známé italské automobilky Alfa Romeo.

Rok 1999 je v historii modelu Vertigo význačným, protože v tomto roce se spojily do aliance Automobiles Gillet a MRS Team Leuven, a to za účelem boje v belgickém šampionátu vozů GT - Belcar.

V roce 2001 byl vyroben nový model Streiff a veřejného představení se dočkal na počátku roku 2002 na Auto Show v bruselu.

Foto: Automobiles Gillet, Alfa Romeo

Vytisknout

Diskuze: Extravagantní Gillet Vertigo Streiff

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

reklama

Doporučujeme

Volkswagen

VW prohrává s BMW i Toyotou

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud