Luxusní Jaguar za cenu Octavie? Čech si koupil klenot na kolech

AutoRoad.cz, 16. května 2017, 14:29 Aktualizováno 16.5.2017, 15:01 Google+

Pokud jste koncem devadesátých let vybírali velký reprezentativní vůz, mohli jste si vybrat z poměrně široké nabídky. Pokud jste ale nechtěli vůz navržený a vyrobený v Německu, výběr se zužoval. Naštěstí tu ale byl Jaguar s modelem XJ.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jaguar XJ (x308) Sovereign

Jaguar XJ (x308) Sovereign | foto: INCORP images

Sdílejte článek

Konkrétně tento kousek nese označení Jaguar XJ (X308) Sovereign a vyroben byl v roce 1998. Pod jeho kapotou se ukrývá čtyřlitrový osmiválec o výkonu 290 koní a 390 Nm. Tohle stádo koní přenáší na zadní kola výhradně pětistupňová automatická převodovka.

Design modelu X308 se od svého předchůdce X300 příliš nelišil. Charakteristickými znaky tak i nadále zůstávají čtyři kulaté přední světlomety, nízká střecha a svažující se záď.

Interiér na člověka působí i po letech opravdu prémiově. Elektricky nastavitelné sedačky mají kožené čalounění a jsou velmi komfortní. Kůže se nachází i na palubní desce a výplni dveří, zde jí ale doplňuje dřevěné obložení. Jediným ryze plastovým "oddělením" palubní desky je část s rádiem, klimatizací a ovládáním telefonu.

Originální telefon, který ve voze vydržel od data výroby, je jednou z maličkostí, které prémiovost vozu podtrhují. Jde o telefon Motorola Startac s logem automobilky Jaguar. Možná blbinka, ale potěší. Stejně tak, jako funkce odsouvání volantu a sedadla v případě zastavení a vypnutí motoru. Řidič má tak snazší vystupování i nastupování. Jakmile do vozu opět nasedne a pootočí klíčem v zapalování, jeho sedadlo se opět přisune a volant vrátí do předem nastavené polohy.

Ačkoliv má vůz na délku více než pět metrů, největší pohodlí čeká na cestující vpředu. Zadní místa sice dokáží nabídnout dostatek místa do šířky, ovšem na kolena a hlavu už vám moc prostoru nezbývá. Jakožto 185 cm vysoký člověk jsem měl nad hlavou opravdu jen pár centimetrů.

Bohužel s úložným prostorem v interiéru je na tom Jaguár celkem bídně. Schránka před spolujezdcem je malá a kapsy ve předních dveřích úzké. Pokud rádi cestujete s kávou z benzínky, budete mít problém si jí někde odložit, neboť držáky na pití zde úplně chybí. Příjemným překvapením byl zavazadlový prostor. Přestože se v něm ukrývá plnohodnotná rezerva a baterie, za kterou by se nemusel stydět ani traktor, jeho objem je fascinující. Lyže do něj sice nedáte, na rodinnou dovolenou by to ale stačit mohlo.

Co se jízdního komfortu týče, není tomuto, takřka dvacet let starému, Jaguáru co vytknout. I na rozbitých silnicích a kostkách se totiž doslova vznášel. Zážitek z jízdy neruší ani žádný hluk. Ani od podvozku, ani od motoru, který je zcela perfektně odhlučněn.

img-responsive

16 palcová kola na originálních discích Jaguar pomáhají zvýšit komfort i na kostkách a rozbitých silnicích | foto: INCORP images

Když už se bavíme o motoru, tenhle čtyřlitrový osmiválec je vlk v rouše beránčím. Až do rychlosti 150 km/h o něm prakticky nevíte. Automatická převodovka řadí rychlosti plynule a nenechává motor zbytečně vytáčet. Pokud byste ale chtěli zažít trochu vzrušení, můžete přepnout převodovku do sportovního režimu. Pokud tak učiníte, stane se z vašeho vozu poměrně dynamický obývák. Při prudkém sešlápnutí plynu vás kroutící moment 390 Nm doslova vtlačí do pohodlných sedadel.

img-responsive

Motor 4,0 V8 o výkonu 290 koní je spojen s automatickou převodovkou a výkon jde na zadní kola | foto: INCORP images

Jeho průměrná spotřeba je podle slov majitele cca 11 l/100km, což při výkonu 290 koní a váze automobilu přes 1,8 tuny není zas tak zlé. Ovšem pokud se rozhodnete cestovat dynamičtěji, v nádrži se začne tvořit vír.

Závěrem bych rád poděkoval majiteli vozidla, díky kterému jsem se tímto klenotem mohl svézt a do detailu si ho prohlédnout. Ačkoliv chápu, že pro většinu společnosti se jedná jen o zbytečně velký a nákladný automobil, pro mě osobně to bylo jedno velké a pozitivní překvapení.

Vozy britské produkce z tohoto období totiž nemají příliš dobrou pověst, tenhle kousek s nájezdem 230.000 kilometrů ale fungoval naprosto skvěle a nabízel komfort, který mu může většina moderních vozidel tiše závidět. A to vše při ceně, za kterou se prodávají zachovalé Octavie I. generace.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Luxusní Jaguar za cenu Octavie? Čech si koupil klenot na kolech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Policejní BMW i3

Policie vyhodila 211 milionů okny, elektrické "služebáky" najely sotva 10 kilometrů týdně

Mercedes-Benz třídy S

Mercedes nechce zůstat pozadu, své prémiové sedany naučí řídit do roku 2020

Snadný způsob, jak oklamat pojistku Tesla Autopilot

Techniku za miliony oklamal pomerančem, cestování má teď mnohem příjemnější

Kia Stinger GT

Kia míří skutečně vysoko, nebojí se srovnání ani s BMW či Porsche

Bugatti Veyron

Testovací jezdec Bugatti měl děsivou nehodu. Vysvětluje, co se stalo v rychlosti 400 km/h

Jayco Embark Luxury

Pojízdná vila za cenu limuzíny Rolls-Royce? Tenhle autobus je luxusnější než váš obývák

reklama
reklama

Doporučujeme

Bentley Bentayga v zimní úpravě

Není vám dost cool běžný Bentley Bentayga? Tenhle zaručeně bude

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Karosa NO 80 vedla dvojí život. Ráno a večer přepravovala lidi, přes poledne náklad

  2. Techniku za miliony oklamal pomerančem, cestování má teď mnohem příjemnější

  3. Z vysněného auta se stala noční můra: Chtěla jen pár oprav, místo toho dostala hromada šrotu

  4. Nevíte co se starým náklaďákem? Šikovný kutil si z něj postavil dům na kolech, včetně garáže

  5. Bertone překvapil celý svět. Lancia Stratos Zero měla naprosto unikátní design

  6. Testovací jezdec Bugatti měl děsivou nehodu. Vysvětluje, co se stalo v rychlosti 400 km/h

reklama

Zprávy odjinud