Smrt si v roce 2006 vybírala méně

Michal Otruba, 3. ledna 2007, 08:59 Google+

Na českých silnicích zemřelo za loňský rok “pouze“ 951 osob. Je to nejméně od roku 1989. Že by se čeští řidiči stali ohleduplnějšími a jezdili bezpečněji?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
407 Coupe

407 Coupe | foto: Euro NCAP

Sdílejte článek

Po 17 letech od listopadu 89 je počet mrtvých za rok menší než jeden tisíc. Konkrétně je to 951 osob, což je o 176 méně než v roce 2005. Pokračuje tak dlouhodobý trend poklesu počtu obětí při dopravních nehodách. Čím to je?

Ministerstvo dopravy resp. jeho zástupci by letošní “úspěšný rok“ nejraději připočítali novému silničnímu zákonu (a tím vlastně sobě). Ale je to skutečně tak? Určitý vliv na nehodovost jistě měl, zejména v prvních měsících svého působení (v platnost vstoupil 1. července 2006), kdy většina řidičů jezdila opravdu předpisově (někdy až moc), ale dnes většina řidičů opět jezdí svým “starým stylem“. Další díl poklesu mrtvých lze připsat dlouhodobému trendu, který je způsoben stále se zvyšující aktivní i pasivní bezpečnosti nových, ale i ojetých vozů.

V roce 2006 řešili policisté celkem 187 400 nehod, což je o téměř 12 tisíc méně než v roce 2005. To je pěkný úbytek, ale není to jenom zásluha slušnějších a disciplinovanějších řidičů. Svůj podíl na tom má jistě i letošní zatím velmi mírná zima, kdy hrozba náledí a zasněžených silnic téměř ještě nehrozila. Svůj díl koláče na menším počtu nehod lze také připsat k dobru zvýšení limitu škody při nehodě k povinnému přivolání policistů z 20 000 na 50 000 Kč. Spousta nehod se tak obejde bez asistence policie a pak také nefigurují ve statistikách.

Malé shrnutí na závěr: v roce 2006 došlo ke 128 400 nehodám (- 12 000), bylo zraněno 28 000 osob (- 4 500) a zemřelo 951 osob (-176). Co dodat na závěr? Snad jen šťastnou a také bezpečnou cestu!

Pozn. Čísla jsou odhad, oficiální čísla za prosinec 2006 zatím nejsou k dispozici

Vytisknout

Diskuze: Smrt si v roce 2006 vybírala méně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

reklama

Doporučujeme

MKR

Design Lincolnu se v budoucnu změní

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud