Koncept Cadillac EcoJet

Jan Fiala, 7. listopadu 2006, 19:26 Google+

Turbínou poháněný koncept EcoJet se představuje. Výkon tohoto supersportu je 650 koní a turbína používá jako palivo bionaftu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
EcoJet

EcoJet | foto: General Motors

Sdílejte článek

Vůz má motor umístěný uprostřed a premiéru si odbývá v těchto dnech na Autoshow SEMA. Estetický dojem EcoJetu je dán vlivy aeronautiky a tryskového věku. Studie je přizpůsobena použitému typu pohonu a vyzařují z ní tušené schopnosti, vzbuzující respekt, s příměsí sofistikovaného designu Cadillacu.

Návrh designu je inspirován tryskovými letadly a vozy Formule 1. Paralelně běžící program pak specifikoval proporce a mechanickou konstrukci vozu. Vůz o výkonu 650 koní (400 lb.-ft. of torque) je poháněn turbínou Honeywell LT-101, která jako palivo používá bionaftu. Motor je uložen v upraveném hliníkovém rámu Corvetty Z06 s hliníkovými a hořčíkovými strukturami a částmi šasi. Vnější skelet vozu pak je tvořen z kevlaru potaženém uhlíkovými vlákny.

Na projektu EcoJet se podíleli:

  • GM Advanced Design Studio, North Hollywood, Calif. - koncept a návrh stavby vozu, výroba, digitální návrhy a dodávky dílů
  • Alcoa - výroba šasi a kol
  • Metalcrafters - konstrukce a výroba skeletu
  • Honeywell - dodavatel pohonné jednotky
  • Intermountain Turbine - výrobce motoru
  • Dana - dodavatel šasi
  • BASF - lakování a finální úpravy hotového vozu
  • GE Plastics - okna Lexan
  • Viper Technologies - konstrukce kol

Foto: www.conceptcarz.com

Vytisknout

Diskuze: Koncept Cadillac EcoJet

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Santa Fe

Hyundai Santa Fe 2007: výkonnější, ale dražší

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud