Zatím nejvíce se prodalo octavií třetí generace, a to zhruba 2,67 milionu. Následuje druhá generace s 2,6 miliony a první generace s 1,44 miliony kusy. U nejnovější čtvrté generace zatím automobilka vyrobila 240.000 vozů. "Největší část prodejů, přibližně 70 procent, tvoří fleetoví zákazníci (nákupy do vozových parků firem či úřadů, pozn. red.). Existují však i země, jako je například Itálie, kde převládá privátní segment nad fleetovým," uvedl Straškraba.
Obecně se u octavií více prodává varianta combi. "U druhé generace, která naběhla v roce 2004, byly prodeje nejprve vyrovnané, koncem životního cyklu však verze combi převládla nad verzí liftback a od té doby již varianta combi v prodejích jasně dominuje," řekl Straškraba.
První generace modelu Octavia byla v době svého představení největším modelem značky Škoda. Díky tomu dokázala firma oslovit širší skupinu zákazníků. Škoda Octavia byla postavena na nové koncernové platformě, a mohla tak nabídnout i větší výběr motorové palety, včetně variant 4x4 a RS, ale také třeba oblíbený dieselový agregát.
Druhá generace octavie přinesla nově například parkovací a dešťové sensory, ESP nebo dvouzónovou klimatizaci. "V rámci třetí generace jsme představili také funkci Carplay nebo takzvané Kessy (bezklíčové otevírání vozu a startování, pozn. red.)," uvedl Straškraba. Třetí generace nabídla i celou řadu asistenčních systémů včetně front assist, parkovacích asistentů nebo asistentů pro jízdu s přívěsem. Z bezpečnostních prvků přibyl kolenní airbag.
Psali jsme
V letošním prvním pololetí firma dodala zákazníkům 121.000 octavií, meziročně o 9,3 procenta více. Loni Škoda Auto dodala celosvětově přes jeden milion aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice. Vyrábí i v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.