VW Golf BlueMotion ve Frankfurtu

Jan Fiala, 13. září 2007, 15:00 Google+

Na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu, předvádí Volkswagen doslova ohňostroj nových modelů BlueMotion. Celkem zde představuje šest vozů, které disponují technologií jak úspornou, tak i šetrnou k životnímu prostředí. Jedním z vystavovaných modelů je nový Golf BlueMotion.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Golf BlueMotion

Golf BlueMotion | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Oproti původnímu modelu byla jeho spotřeba snížena o 0,6 litru a dostala se na hodnotu 4,5 litru nafty na 100 kilometrů jízdy. Zároveň se inženýrům z Wolfsburgu podařilo snížit emise CO2 ze 135 g/km na pouhých 119 g/km. Golf BlueMotion je tak úsporný, že je na jednu nádrž schopen ujet více než 1200 kilometrů. Na český trh přijde Golf BlueMotion koncem tohoto roku.

Nový Golf BlueMotion:
• Spotřeba 4,5 l / 100 km a emise CO2 119 g/km
• Ekologicky šetrný Golf BlueMotion nastavuje laťku ve třídě kompaktních vozů
• Na IAA ve Frankfurtu představí Volkswagen dalších pět modelů BlueMotion

Po modelech Polo, Passat a Passat Variant je Golf čtvrtým zástupcem značky Volkswagen nesoucí značku BlueMotion, která označuje nejúspornější modely ve své třídě. Vůz pohání prověřený vznětový motor TDI o výkonu 77 kW (105 k) s točivým momentem 250 Nm.

Své úspornosti dosahuje Golf BlueMotion upraveným softwarem řídicí jednotky motoru, který snižuje volnoběžné otáčky a v kombinaci s filtrem pevných částic i produkované emise. Souběžně jsou prodlouženy rychlostní stupně tři, čtyři a pět, které omezují přílišné vytáčení motoru. Pouze tyto výše uvedené změny snižují spotřebu o 0,2 litru.

Méně viditelné, ale neméně důležité jsou i další úpravy. Pozměněn byl podvozek pro lepší proudění vzduchu pod vozem a přední maska. Aby měl motor dostatečný přísun vzduchu, má Golf BlueMotion dvojitý ventilátor. Díky dalším aerodynamickým vylepšením, např. snížením světlé výšky, se podařilo vylepšit již tak dobrou hodnotu cW z 0,32 na 0,30. Volkswagen BlueMotion také obouvá nízkoprofilové pneumatiky o rozměrech 195/65 R15 s nízkým valivým odporem. Všechny uvedené úpravy ve výsledku zvyšují maximální rychlost Golfu BlueMotion na 190 km/h, kde zasáhne elektronický omezovač.

Zájemci o Golf BlueMotion si budou moci vybrat ze dvou provedení Trendline a Comfortline. Na český trh vůz přijede koncem tohoto roku. Cena zatím nebyla stanovena.

Prvním modelem řady BlueMotion bylo v loňském roce Polo, které pohání tříválcový přeplňovaný vznětový motor TDI o objemu 1422 cm3 s výkonem 59 kW (80 k). Polo BlueMotion s ním dokáže z klidu na 100 km/h zrychlit během 12,8 s a pokračovat až na maximální rychlost 176 km/h. Průměrná spotřeba dosahuje jen 3,8 - 4,0 l/100 km a hodnoty emisí CO2 99 - 104 g/km jízdy. Při objemu palivové nádrže 45 l je možné ujet na jedno tankování přes 1100 km. V České republice je Polo BlueMotion v nabídce za 480 400 Kč.

V letošním roce automobilka Volkswagen uvedla na trh model Passat BlueMotion, který spotřebuje v průměru pouhých 5,1 litru nafty na 100 kilometrů. K tomu se přidávají i přesvědčivé emisní hodnoty – pouhých 136 g CO2 na jeden kilometr. Na českém trhu se Passat BlueMotion prodává za 776 700 Kč v provedení Limousine a za 815 800 Kč v provedení Variant.

Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group, s.r.o.

Vytisknout

Diskuze: VW Golf BlueMotion ve Frankfurtu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

reklama

Doporučujeme

Tiguan

Nový VW Tiguan

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud