Mercedes-Benz SL 63 AMG – otevřené jeviště pro osmiválcový orchestr

Pavel Dvořák, 7. března 2012, 11:12 Google+ Ženeva 2012

Doby, kdy číselné označení modelu odpovídalo objemu motoru pod kapotou, jsou asi pro vždy za námi. Dalším důkazem je nový kabriolet prémiové německé značky. Původní atmosférický osmiválec modelu SL 63 AMG s objemem 6.2 litru (označení 63 bylo použito z nostalgie k modelu 300SEL 6,3), byl nahrazen novým, menším motorem z řady M157.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
SL 63 AMG

SL 63 AMG | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Menší objem motoru plně kompenzuje dvojice turbodmychadel. Vidlicový osmiválec objemem 5,5 litru dosahuje nejvyššího výkonu 530 koní při 5500 ot./min. a točivého momentu 800 Nm v rozmezí 2000 – 4500 ot./min. Na stokilometrovou rychlost se vůz dostane za 4,3 sekundy a v rozletu jej zastaví omezovač na obligátních 250 km/h.  Pokud vám nový motor přijde slabý a maximální rychlost nedostatečná, tak pro vás má automobilka nabídku v podobě tzv. AMG performance paketu. S ním motor nabídne plných 560 koní a 900 Nm, stovky dosáhnete za 4,2 sekundy a maximální rychlost posune na kulatých 300 km/h.

Všech 900 Nm bude, přes sedmistupňový automat AMG Speedshift, trápit kola zadní nápravy. Karoserie nového SL je díky použití hliníkových a magneziových dílů o plných 125 kg lehčí, ve srovnání s předchozí generací. Menší a úspornější motor, spolu s nižší hmotností a lepší aerodynamikou by, dle výrobce, měli zajistit o 30 % nižší spotřebu.

Designové změny, v porovnání se standardními modely, jsou vcelku decentní a vůz svou sílu dává najevo poměrně nenápadně.

 

 

Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!

Vytisknout

Diskuze: Mercedes-Benz SL 63 AMG – otevřené jeviště pro osmiválcový orchestr

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Agera

Koenigsegg Agera R – zdokonalení dokonalého

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud