Volvo ReCharge Concept - skoro bez emisí

Marek Litzman, 7. září 2007, 09:49 Google+

Volvo je na poli alternativních pohonů relativně silným hráčem, především díky nabízené technologii FlexiFuel, ale neusíná na vavřínech a naopak jde ještě dále.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
ReCharge Concept

ReCharge Concept | foto: Volvo

Sdílejte článek

Jak ještě dále snížit spotřebu, to je otázka, kterou si klade snad každa automobilka, Hybridy jsou dobrá cesta, ale stále to chce něco více. Co třeba nulové emise? Zatím ještě pohádka, ale podle Volva je tato možnost blíže, než by se na první pohled zdálo.

Asi největší nevýhodou elektromobilu je to, že každou chvíli potřebuje dobíjet, do Chorvatska s ním zkrátka nedojedete. Nějakého chytrého člověka však napadlo spojit výhody hybridu s výhodami elektromobilu. Volvo ReCharge concept je vlastně lehce uzpůsobený hybrid. Jede-li řidič delší časový úsek, třeba do toho Chorvatska, funguje tato upravená C30 jako standardní hybrid, tedy ukládá energii, která by přišla nazmar, do baterií a poté ji používá je-li potřeba. Takto je možné jet za přibližně 5,5 litru paliva/100 km.

Jede-li však řidič jen na krátkou trasu, není třeba benzínový motor vůbec zapínat a až 100 kilometrů je možné ujet s klasickým elektromobilem, tedy s nulovou spotřebou. Podmínkou však je nabití z klasické domovní zásuvky. Je-li baterie téměř vybitá, zapojí se benzínový motor a jede se dál. Nabíjení ze zásuvky navíc trvá jen 3 hodiny, takže přes noc bude baterie bezpečně nabitá.

Benzínový motor 1,6 je vybaven technologií FlexiFuel, je tedy připraven tankovat biolíh. Navíc je zajímavé, že motor není propojen s žádným kolem, jeho úkolem je výhradně dobíjet lithium-polymerové baterie, je proto napojen přímo na generátor. Pohon obstarávají čtyři elektromotory, po jednom v každém kole.

Volvo zkrátka ukazuje co umí, na podobné vozy se velmi těším. A řekl bych, že nejsem sám.

 

zdroj: Volvo

Vytisknout

Diskuze: Volvo ReCharge Concept - skoro bez emisí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

6

Nová Mazda 6 - neoficiálně oficiálně

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud