Jak ještě dále snížit spotřebu, to je otázka, kterou si klade snad každa automobilka, Hybridy jsou dobrá cesta, ale stále to chce něco více. Co třeba nulové emise? Zatím ještě pohádka, ale podle Volva je tato možnost blíže, než by se na první pohled zdálo.
Asi největší nevýhodou elektromobilu je to, že každou chvíli potřebuje dobíjet, do Chorvatska s ním zkrátka nedojedete. Nějakého chytrého člověka však napadlo spojit výhody hybridu s výhodami elektromobilu. Volvo ReCharge concept je vlastně lehce uzpůsobený hybrid. Jede-li řidič delší časový úsek, třeba do toho Chorvatska, funguje tato upravená C30 jako standardní hybrid, tedy ukládá energii, která by přišla nazmar, do baterií a poté ji používá je-li potřeba. Takto je možné jet za přibližně 5,5 litru paliva/100 km.
Jede-li však řidič jen na krátkou trasu, není třeba benzínový motor vůbec zapínat a až 100 kilometrů je možné ujet s klasickým elektromobilem, tedy s nulovou spotřebou. Podmínkou však je nabití z klasické domovní zásuvky. Je-li baterie téměř vybitá, zapojí se benzínový motor a jede se dál. Nabíjení ze zásuvky navíc trvá jen 3 hodiny, takže přes noc bude baterie bezpečně nabitá.
Benzínový motor 1,6 je vybaven technologií FlexiFuel, je tedy připraven tankovat biolíh. Navíc je zajímavé, že motor není propojen s žádným kolem, jeho úkolem je výhradně dobíjet lithium-polymerové baterie, je proto napojen přímo na generátor. Pohon obstarávají čtyři elektromotory, po jednom v každém kole.
Volvo zkrátka ukazuje co umí, na podobné vozy se velmi těším. A řekl bych, že nejsem sám.
zdroj: Volvo