Čím jsou pro Golf, Passat a Caddy provedení Alltrack, tím je pro Multivan verze PanAmericana. Pokud ještě trochu tápete, vězte, že jde o mírně přizvednutý model s ochrannými plasty a terénními ambicemi. Volkswagen dokonce tvrdí, že nabídne schopnosti vozidla kategorie SUV.
Téměř přesně před rokem měl ve Frankfurtu premiéru koncept Multivan PanAmericana, stylová verze s vyšší světlou výškou, plastovým obložením a úložným systémem pro motocykl v zavazadlovém prostoru. Sériové provedení se ukázalo začátkem března v Ženevě, s nadcházejícím IAA v Hannoveru přichází Volkswagen s několika novými detaily a především pak českými cenami. Nebude na škodu si tak vůz připomenout. Základem všech úprav jsou podvozek s o 20 milimetrů vyšší světlou výškou (na přání ale umí VW dodat i standardní podvozek) a 17- nebo 18palcová litá kola. Nárazníky a spodní část dveří mají plastové obložení se stříbrným lakováním uprostřed. Specifické prvky pak doplňují maska chladiče Highline, zatmavená zadní LED světla, tónovaná skla a logo PanAmericana na B-sloupcích.
Uvnitř je vůz i přes absenci systému na převoz motocyklu překvapivě robustní. Mohou za to na přání dodávaná podlaha ze žebrového plechu v prostoru pro cestující a robustní podlahové rohože z pryže. Volant a hlavice řadicí páky mají kožené čalounění, nechybí ani osvětlené prahové lišty s nápisem PanAmericana, rádio Composition Colour s pětipalcovým displejem nebo pedály z ušlechtilé oceli. Sedadla mají bočnice čalouněné Alcantarou, navíc disponují specifickými designovými prvky. Na přání je pak dodáván dvoubarevný kožený potah.
Pod kapotou se objeví nový naftový čtyřválec 2.0 TDI o výkonu 84 kW (114 k) s pohonem předních nebo všech kol. Dostupná bude nová jednotka postupně pro celou řadu T. Vedle něj má PanAmericana stejnou jednotku o výkonu 110 kW (150 k) a 150 kW (204 k). V obou případech je k dispozici manuální šestistupňová nebo sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka s pohonem předních nebo všech kol. Jediným benzínovým agregátem je dvoulitr TSI o výkonu 110 kW (150 k) s manuálním šestikvaltem a pohonem předních kol, respektive o výkonu 150 kW (204 k) se sedmistupňovým DSG a pohonem předních nebo všech kol. Na našem trhu bude dostupné pouze nejsilnější TDI s oběma převodovkami a pohonem všech kol. Ceny startují na akčních 1 294 295 korunách za manuál a 1 355 947 korunách za DSG.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.