Nejprve se zaměřme na tradiční Golf GTI. Ten má i tentokrát poměrně nenápadný, o to možná účinnější design. Pod kapotou najdeme jako minule přeplňovaný dvoulitr s mírně zvýšením výkonem, 210 koní. Točivý moment 280 Nm vrcholí na 1800 ot/min. Příznivá je spotřeba - 7,3 l/100 km.
Díky těmto hodnotám zrychlí na stovku za 6,9 sekundy a dosáhne až na 240 km/h. V jízdě mu pomůže elektronicky ovládaný diferenciál XDS spolupracující s ESP, který inteligentně přibrzďuje jednotlivá kola tak, aby se dosáhlo účinku podobného samosvornému diferenciálu.
Prodeje již začínají.
Příští týden se představí na autosalonu v Lipsku také dieselový ostrý Golf se jménem GTD. Jeho dieselový dvoulitr pod kapotou bude mít výkon 170 koní, což stačí ke sprintu na stovku za 8,1 sekundy a přitom spotřebě jen 5,3 l/100 km.