Zběsilá stodola na steroidech? Oblíbený Jeep Trackhawk dostal neuvěřitelné stádo koní

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 25. dubna 2018, 13:41 Google+

Když se minulý rok oficiálně představil Jeep Grand Cherokee Trackhawk, všichni jsme jen tiše žasli nad jeho ohromujícím výkonem 707 koní. A zatím co něco podobného je v evropských podmínkách považováno za naprostou zbytečnost, v Americe to pořád nebylo dost. O tom se nás ostatně rozhodli přesvědčit technici z Hennessey.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jeep Grand Cherokee Trackhawk HPE1000

Jeep Grand Cherokee Trackhawk HPE1000 | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Už tak dostatečně potentní motor, který původem pochází z Dodge Challenger Hellcat, totiž dostal sadu vylepšení označovaných HPE1000, díky čemuž se výkon motoru vyhoupl na těžko uvěřitelných 1 012 koní a 1 313 Nm točivého momentu. Akcelerace z 0 na 96 km/h tak probíhá za 2.8 sekundy a 1/4 míle padne za 10.5 sekundy.

Jeep Grand Cherokee Trackhawk HPE1000 | zdroj: youtube.com

Koně pod kapotou jsou jedna věc, ovšem další věcí je skutečný výkon, který putuje na kola. Ten byl podle měření na válcové zkušebně změřen na 823.4 koně a 972.8 Nm točivého momentu, což znamená, že se cestou na kola ztrácí 15 až 20% výkonu.

Aby bylo možné vydolovat z motoru takovýto výkon, bylo potřeba hned několika výrazných úprav. Z těch nejzajímavějších však musíme vypíchnout 4.5 litrový kompresor, který tlačí do motoru vzduch pod tlakem 14 psi. Dále došlo na výměnu svodů, palivo dodává výkonnější čerpadlo, přívod vzduchu do motoru byl také upraven a změnilo se celkově naladění motoru.

Exteriér vozu si přitom odpustil jakékoliv módní výstřelky. Jedinými drobnostmi, podle kterého byste tohohle drobka mohli poznat, je pár odznáčků HPE1000 a plaketa se sériovým číslem, kterou podepsal sám John Hennessey a zaměstnanec jeho společnosti, který na voze pracoval.

Vytisknout

Diskuze: Zběsilá stodola na steroidech? Oblíbený Jeep Trackhawk dostal neuvěřitelné stádo koní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

reklama

Doporučujeme

Leoš Mareš se stal obětí drsného žertu, který šel daleko za hranu

Pravda o Marešově Ferrari? Kazma zveřejnil drsné záběry, takhle jste Leoše…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud