VW Golf BlueMotion ve Frankfurtu

Jan Fiala, 13. září 2007, 15:00 Google+

Na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu, předvádí Volkswagen doslova ohňostroj nových modelů BlueMotion. Celkem zde představuje šest vozů, které disponují technologií jak úspornou, tak i šetrnou k životnímu prostředí. Jedním z vystavovaných modelů je nový Golf BlueMotion.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Golf BlueMotion

Golf BlueMotion | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Oproti původnímu modelu byla jeho spotřeba snížena o 0,6 litru a dostala se na hodnotu 4,5 litru nafty na 100 kilometrů jízdy. Zároveň se inženýrům z Wolfsburgu podařilo snížit emise CO2 ze 135 g/km na pouhých 119 g/km. Golf BlueMotion je tak úsporný, že je na jednu nádrž schopen ujet více než 1200 kilometrů. Na český trh přijde Golf BlueMotion koncem tohoto roku.

Nový Golf BlueMotion:
• Spotřeba 4,5 l / 100 km a emise CO2 119 g/km
• Ekologicky šetrný Golf BlueMotion nastavuje laťku ve třídě kompaktních vozů
• Na IAA ve Frankfurtu představí Volkswagen dalších pět modelů BlueMotion

Po modelech Polo, Passat a Passat Variant je Golf čtvrtým zástupcem značky Volkswagen nesoucí značku BlueMotion, která označuje nejúspornější modely ve své třídě. Vůz pohání prověřený vznětový motor TDI o výkonu 77 kW (105 k) s točivým momentem 250 Nm.

Své úspornosti dosahuje Golf BlueMotion upraveným softwarem řídicí jednotky motoru, který snižuje volnoběžné otáčky a v kombinaci s filtrem pevných částic i produkované emise. Souběžně jsou prodlouženy rychlostní stupně tři, čtyři a pět, které omezují přílišné vytáčení motoru. Pouze tyto výše uvedené změny snižují spotřebu o 0,2 litru.

Méně viditelné, ale neméně důležité jsou i další úpravy. Pozměněn byl podvozek pro lepší proudění vzduchu pod vozem a přední maska. Aby měl motor dostatečný přísun vzduchu, má Golf BlueMotion dvojitý ventilátor. Díky dalším aerodynamickým vylepšením, např. snížením světlé výšky, se podařilo vylepšit již tak dobrou hodnotu cW z 0,32 na 0,30. Volkswagen BlueMotion také obouvá nízkoprofilové pneumatiky o rozměrech 195/65 R15 s nízkým valivým odporem. Všechny uvedené úpravy ve výsledku zvyšují maximální rychlost Golfu BlueMotion na 190 km/h, kde zasáhne elektronický omezovač.

Zájemci o Golf BlueMotion si budou moci vybrat ze dvou provedení Trendline a Comfortline. Na český trh vůz přijede koncem tohoto roku. Cena zatím nebyla stanovena.

Prvním modelem řady BlueMotion bylo v loňském roce Polo, které pohání tříválcový přeplňovaný vznětový motor TDI o objemu 1422 cm3 s výkonem 59 kW (80 k). Polo BlueMotion s ním dokáže z klidu na 100 km/h zrychlit během 12,8 s a pokračovat až na maximální rychlost 176 km/h. Průměrná spotřeba dosahuje jen 3,8 - 4,0 l/100 km a hodnoty emisí CO2 99 - 104 g/km jízdy. Při objemu palivové nádrže 45 l je možné ujet na jedno tankování přes 1100 km. V České republice je Polo BlueMotion v nabídce za 480 400 Kč.

V letošním roce automobilka Volkswagen uvedla na trh model Passat BlueMotion, který spotřebuje v průměru pouhých 5,1 litru nafty na 100 kilometrů. K tomu se přidávají i přesvědčivé emisní hodnoty – pouhých 136 g CO2 na jeden kilometr. Na českém trhu se Passat BlueMotion prodává za 776 700 Kč v provedení Limousine a za 815 800 Kč v provedení Variant.

Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group, s.r.o.

Vytisknout

Diskuze: VW Golf BlueMotion ve Frankfurtu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Tiguan

Nový VW Tiguan

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud