TEST: Mitsubishi ASX 1,6 2WD, limitovaná edice "100 let"

-mao / AutoRoad.cz, 3. července 2017, 15:36 Aktualizováno 3.7.2017, 20:25 Google+

Ačkoliv je Mitsubishi ASX na trhu již pár let, prošlo v nedávné době již druhou modernizací, která by ho měla učinit konkurenceschopnějším v dnešní době, kdy SUV hrají na trhu prim.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX | foto: onm / AutoRoad.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Již podruhé omlazené Mitsubishi ASX, které jsme měli na test v limitované edici “100 let“, se od starší generace nejvýrazněji odlišuje novou přední maskou chladiče nazvanou Dynamic Shield, střešní anténou ve tvaru žraločí ploutve a možností připlatit si za 18“ hliníkové disky. Inovace v interiéru pak zahrnují nově tvarovaná zadní sedadla, pohodlnější čalounění, samostmívací elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko a pianově černý dekor volantu.

Co se motoru týče, námi testovaná základní jedna-šestka není žádný trhač asfaltu, ovšem na běžné ježdění bohatě vystačí a jeho spotřeba není nijak dramatická – a to se v dnešní době počítá. Pokud však budete toužit po dynamičtějším svezení, bude to chtít trochu více práce s převodovkou a nebát se vyslat ručičku otáčkoměru k vyšším číslům. Ostatně na rozhýbání 1335-1360 kg (podle stupně výbavy) máte k dispozici pouze 86 kW (117 k).

Ačkoliv Mitsubishi ASX slibuje kombinovanou spotřebu okolo 5,7-5,8 l/100 km, bude to od vás vyžadovat velkou snahu a také nějaké to sebezapření. Uprostřed palubní desky na vás totiž bude čekat displej, zobrazující aktuální spotřebu a ekonomičnost vaší jízdy. Pokud se však budete chtít držet jeho rad, donutí vás řadit vskutku brzy a mnohdy budete motor podtáčet. Pokud se však budete chtít svézt dynamičtěji, bude to vyžadovat trochu eko-ignorace a vytáčení motoru.

Během normální jízdy je však motor kvalitně odhlučněn a do kabiny neproniká takřka žádný hluk. To se změní jedině při vyšších otáčkách, nebo při dálničních rychlostech. Co se prostoru pod kapotou týče, motor v něm působí poněkud utopeným dojmem. Skoro jako by byl prostor vyhrazen masivnímu šestiválci, který nepřešel přes ekologicko-účetní oddělení. Poněkud podivně také působí sváry.

Interiér vozu je typicky japonský – vše je perfektně slícované, nic nevrže a vše je dotažené do detailu. Příkladná je i ergonomie ovládacích prvků, kdy je vše skvěle při ruce – s výjimkou ruční brzdy, která je na straně spolujezdce (což je jen otázka zvyku). Bohužel je však na interiéru, i přes jeho nedávný facelift, vidět celkové stáří vozu. Použité materiály jsou veskrze tvrdé plasty, které působí poněkud lacině a člověku se vrací vzpomínky na 90. léta, kdy jinak skvěle zpracované japonské vozy zaostávaly za evropskou konkurencí právě v interiéru.

Příplatkový infotainment Pioneer, který je součástí vybavení ve vozech z limitované edice “100 let“, nabídne 6,1“ palcový dotykový displej, couvací kameru i navigaci. Ačkoliv má tato značka v oblasti audiovizuální techniky dobré jméno, tento systém se jim příliš nepovedl. Lépe řečeno – před pěti lety by se jednalo o bezproblémovou záležitost, ovšem dnes se ve srovnání s konkurencí jedná o poměrně zastaralou techniku s pomalými reakcemi a horší grafikou. Úsměvnou záležitostí je pak opatření proti zlodějům, kdy vyndáním tenkého plastového panelu ovládacích tlačítek se celá jednotka deaktivuje.

img-responsive

Infotainment systém Pioneer | foto: onm / AutoRoad.cz / INCORP images

Co se prostoru uvnitř vozu týče, je na tom ASX opravdu skvěle. Přední i zadní sedačky nabízí cestujícím dostatek prostoru nad hlavou i do stran. Na zadní řadě sedaček se pak s největší pravděpodobností pohodlně usadí i tři lidé, přičemž o bezpečí prostředního cestujícího se postará tříbodový bezpečností pás. S komfortem na tom sedačky také nejsou špatně, ovšem za volantem bych ocenil silnější boční vedení.

Za zmínku stojí i pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti, které si z testů Euro NCAP odneslo ASX v roce 2011. V jednotlivých kategoriích uspěla následovně: bezpečnost dospělé posádky 86%, bezpečnost dětí 78%, bezpečnost chodců 60% a bezpečnostní systémy 71%.

Národ chatařů a chalupářů potěší i velký zavazadlový prostor, který v základním uspořádání nabídne objem 488 litrů. Pokud však sklopíte sedačky, dostaneme se na velmi příjemných 1,219 litrů.

Na závěr testu se sluší zážitky z týdenního soužití s vozem shrnout, ovšem v případě ASX úplně nevím jak na to. Technicky je to funkční stroj, který ohromí designem a svými jízdními vlastnostmi bezpochyby nezklame. Jeho interiér však odráží heslo "čas nezastavíš". Ačkoliv prodělal vůz v nedávné době modernizaci, vyrábí se již od roku 2010. A zatímco technika je stále relativně obstojná, uvnitř působí ASX poněkud nedotaženě.

Technická data:
Pohonné ústrojí:
Typ motoru zážehový
Zdvihový objem 1,590
Max. výkon v kW / koní 86 / 117
Max. točivý moment v Nm 154
Druh pohonu přední náprava
Převodovka 5 stupňová manuální
Jízdní výkony:
Zrychlení z 0 na 100 km/h 11,5 s
Maximální rychlost 183 km/h
Spotřeba paliva l/100 km:
Město / Mimo město / Kombinovaná 6,9-7,4 / 4,9-5,0 / 5,7-5,8
Rozměry:
Délka 4,355 mm
Výška 1,640 mm
Šířka 1,770 - 1,810 mm
Hmotnost 1,335 - 1,360 kg
Zavazadlový prostor:
Základní objem 488 litrů
Se sklopenými sedadly 1219 litrů

Mitsubishi Motors

Při akční ceně 451 850 Kč, která bude trvat až do 31.7.2017, se však jedná o spolehlivý, bezpečný a hlavně prostorný vůz, který se stane vaší vstupenkou do segmentu SUV.
Google+ Vytisknout

Diskuze: TEST: Mitsubishi ASX 1,6 2WD, limitovaná edice "100 let"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Tesla Model 3

Proč si Tesla škodí? Automobilka záměrně podhodnocuje zásadní údaje

Crash test nového kompaktního SUV Volvo XC40

Připadáte si v práci zbyteční? Pak si představte, že někdo musel dělat Crash Test nového Volva XC40

Seat 600 Abarth TCR

Seat 600 Abarth TCR: Unikátní španělský sportovec s italským rodokmenem

Škoda Favorit

30 let od premiéry Favoritu: Muzeum Škoda připravilo v rámci oslav zajímavou výstavu

Desetitisíce automobilů poškozených hurikánem Harvey čekají na sešrotování (Instagram:  texasaerials)

Statisíce automobilů poškozených hurikánem Harvey už čekají na sešrotování, ten pohled je tragický

Britský kutil přestavěl kabriolet na pojízdnou vířivku a považuje to za své nejlepší dílo

Jak si zpříjemnit čekání v koloně? Zkuste si z auta udělat pojízdnou vířivku

Záběry ze závodu

Vsadili byste správně? Největší závod ve sprintu měl překvapivého vítěze

reklama
reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Jak opravit píchlou pneumatiku? Tady je několik způsobů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Čerství majitelé ojeté Škody zbystřete! Automobilka má pro vás jedinečnou nabídku

  2. Chtěli byste něco výjimečného? Tenhle "muscle pickup" si v jednom dealerství vyrobili sami!

  3. Čeká nás nejlepší Land Rover všech dob! Discovery SVX je offroadové monstrum s šíleným motorem

  4. První testy zimních pneumatik: Hned dva premianti pochází z České republiky

  5. Nejrevolučnější auto, o kterém jste zřejmě nikdy neslyšeli, slaví 50. narozeniny

  6. Řidič schovaný v sedadle? Podívejte se, co tím automobilka Ford sleduje

reklama

Zprávy odjinud