TEST: Kia Sportage 1,7 CRDi (85 kW) 4x2: Proč ji Češi tolik milují?

ar3, 1. září 2016, 13:40 Google+

Kia Sportage je v naší redakční garáži poměrně dobře známým modelem. Ostatně jsme Sportage podrobili redakčnímu testu již dvakrát. V obou případech se jednalo o vrcholné verze s dieselovým i benzínovým motorem. Při pohledu do tabulek prodejnosti tyto modely ale zcela zastíní verze s 1,7 litrovým dieselovým motorem. Abychom přišli na to, proč Češi tolik milují Sportage s tímto motorem, podrobili jsme ji našemu důkladnému testu.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 02.09. 00:49) Napište svůj názor
KiaSportage 1,7 CRDi 85 kW 4x2

KiaSportage 1,7 CRDi 85 kW 4x2 | foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Design

O exteriéru nové Sportage toho bylo namluveno a napsáno již mnoho. Proto si jej shrneme pouze v několika větách. Nejvýraznějším rysem současné generace Sportage je především její charakteristická příď, která rozděluje přihlížející na dva nesmiřitelné tábory. Mnozí jej považují za nehezký a vzpomínají na opěvovanou minulou generaci.

Já osobně považuji vzhled nové Sportage za odvážný a osobitý, který odliší vůz v záplavě moderních crossoverů. Zadní část již tolik dramatická rozhodně není. Přesto dokáže zaujmout, především červenou linií, propojující obě zadní svítilny. Jediné, co mě na zmíněné červené linii mrzí je fakt, že neobsahuje žádnou formu osvícení a je tvořen pouze odrazkami.

Interiér

Interiér potěší především svou prostorností a hlavně jednoduchostí a přehledností. Každé tlačítko je přesně tam, kde by ho člověk hledal. Na poměry svého segmentu se může Sportage také pochlubit kvalitními a hlavně příjemnými materiály v interiéru.

img-responsive

| foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Za volantem člověk najde velice rychle příjemnou řidičskou pozici. Výhled z vozu je více než dobrý. Za celou dobu testování jsem si na něj stěžoval pouze jedenkráte a to když jsem najížděl do velice táhlé zatáčky, kdy mi ve výhledu částečně překážel masivní A-sloupek. Na zadní lavici trochu zamrzí kratší sedák. Naopak potěší dostatek prostoru pro kolena a hlavu. Zavazadelník nabízí objem 491 nebo 504 litrů, v závislosti na přítomnost rezervního kola či lepící sady.

Jízda a motorizace

Jak jsem již uvedl na začátku testu, měl jsem tu čest testovat Sportage již ve dvou variantách. V obou případech se testované vozy chlubily velkými devatenáctipalcovými koly. Ty vozu neskutečně slušely a při ostré jízdě se do nich mohl vůz pořádně opřít. Při přejíždění drobnějších nerovností. Právě tento problém byl u posledního testovaného kusu zcela eliminován. Za to můžeme děkovat především sedmnáctipalcovým kolům. Velká bočnice pneumatik sice neposkytuje při ostré jízdě takovou oporu jako sportovnější „devatenáctky“ a vůz se na nich znatelně hrne po tečně ze zatáčky. Při klidné jízdě ale řidič ocení jejich tlumicí schopnosti.

Podvozek Sportage v kombinaci s tímto obutím nerozhodí ani větší nerovnosti. Víceprvkové zavěšení kol svou práci odvádí jednoduše na jedničku a navíc bez zbytečného hluku. Hluk se do kabiny navíc nedostává ani od valících se kol. Poměrně rozporuplné je v mých očích řízení nové Sportage. To je sice příjemně přesné a má navíc i slušný odpor. Bohužel komunikace mezi volantem a řidičem je prakticky nulová a stejně jako u většiny moderních crossoverů tak nezbývá než odhadovat co se s předními koly zrovna děje.

img-responsive

| foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Jak jsme již zmínili, pod kapotou testovaného kusu pracoval naftový agregát 1,7 CRDi, který posílal svou sílu 85 kW na přední nápravu. Tento motor rozhodně nepatří mezi ty nejkultivovanější. Na druhou stranu musíme vypíchnout jeho velice příjemný nástup. Nedochází u něj k žádnému výraznému zátahu. Naopak, síla motoru přichází lineárně. Maximální točivý moment motor poskytuje v rozmezí od 1250 až po 2750 otáček za minutu. Motor sice dokáže táhnout až k hranici 4500 otáček, za kterou přichází prudký výkonový pokles, nejlépe se ale cítí právě kolem hranice 2000 otáček za minutu. V těchto otáčkách motor pracuje příjemně, s dostatkem výkonu pro poklidnou jízdu. Pokud ovšem toužíte po dramatičtějším projevu, rozhodně se poohlédněte po silnějších agregátech. Přeci jen Sportage nepatří k nejlehčím vozům a 85 kW nemusí každému postačovat.

Nesmíme vás samozřejmě připravit ani o hodnotu průměrné spotřeby. Po ukončení redakčního testu se spotřeba vozu ustálila na 6,9 litrech na 100 km. Je třeba podotknout, že Sportage se nějakého šetření během testování nějakých úlev nedočkala a poctivě jsme střídali jízdu ve městě, po okreskách i po dálnici. S motorem spolupracovala šestistupňová manuální převodovka. Ta disponuje velice přesnými drahami. Ty jsou navíc příjemně krátké a k jejímu chodu nemám prakticky žádné výtky.

Resumé

Přiznám se, že po zkušenostech s dvoulitrovou verzí Sportage a s pohonem všech kol jsem měl z předokolky s motorem 1,7 CRDi poměrně slušné obavy. Ty byly ale po několika kilometrech zažehnány. I slabší motor si dokáže s vozem této velikosti poměrně slušně poradit a nemusíte se bát, že byste na dálnici nějak brzdili provoz. Při jízdě rozhodně neočekávejte dramatičnost a už vůbec ne sportovního ducha. Naopak se můžete těšit na velice příjemnou jízdu, bez rušivého hluku od podvozku.

Celkové hodnocení: 87%

Základní cena testovaného vozu: 459 980,- Kč

Cena testovaného vozu včetně příplatků: 612 880,- Kč

 

Motorizace
Obejm motoru: 1685 cm3
 Palivo: nafta 
Nejvyšší výkon:  85 kW při 4000 ot/min
Nejvyšší točivý moment:  280 Nm mezi 1250 - 2750 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,5 s
Nejvyšší rychlost: 176 km/h
Spotřeba (město/mimo/kombinovaná) 5,7/4,2/4,7 litru
Průměrné emise: 124 g/km

Můžete zadat zdroj dat

 

Google+ Vytisknout

Diskuze: TEST: Kia Sportage 1,7 CRDi (85 kW) 4x2: Proč ji Češi tolik milují?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 02.09.2016 00:49 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Speciální automatické pluhy postavené na základě těžkého tahače Mercedes-Benz Arocs

Mercedes testuje sestavu monstrózních pluhů. Mají speciální určení a jediného řidiče

BMW M550i poškozené hurikánem Harvey

Luxusní BMW M550i neujelo ani kilometr. Proč ho nikdo nechce ani za 23 tisíc?

Nissan GT-R v úpravě LM1 RS GT-R

Upravený Nissan GT-R chce zajet nový rekord Nürburgringu, bude mu k tomu 1100 koní stačit?

Ilustrační foto

Odborníci spočítali, kolik stojí dopravní zácpy. A jedna vláda už začala situaci řešit

Subaru Forester se nebojácně popralo s pořádnou pouštní dunou

Subaru zase jednou dokázalo, proč patří na špici mezi čtyřkolkami

Tetris na palubním počítači vozu GAZelle Next

To tu ještě nebylo! Ruská automobilka ukryla do palubního počítače oblíbenou kratochvíli

Range Rover Velar je jedním z nejkrásnějších SUV na trhu.

Má nápad Land Roveru šanci? Chce zatočit s čínskými plagiátory, fanoušky ale nepotěší

reklama
reklama

Doporučujeme

Škoda Kodiaq odhalena únikem, oficiální premiéra bude už dnes v podvečer.

FOTO: Škoda Kodiaq odhalena únikem, vážně připomíná Range Rover Evoque

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

  2. Jen to majitel zkouší nebo má jeho BMW skutečně takovou hodnotu? Za 32 let není ani zajeté

  3. Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

  4. Není kolo jako kolo, na tom od BMW se totiž ani nezapotíte

  5. Podívaná, při které se tají dech. Shelby Baja Raptor si podmanil pouštní duny

  6. V Polsku vznikne největší evropská továrna na baterie elektromobilů, Tesle však konkurovat nedokáže

reklama

Zprávy odjinud