Dnes v podvečer jsme původně měli poprvé spatřit podobu nové Škody Kodiaq. Měli, ale nespatříme. Berlínská premiéra je samozřejmě stále na pořadu dne, samotné oficiální snímky Kodiaqu si ale můžeme prohlédnout již pár hodin před ní. Na svět se dostaly únikem a odhalují to, co už dávno známe. Kodiaq vypadá jako Vision S, samozřejmě bez futuristických detailů, jinak je mu ale skutečně hodně podobný. Má dvojitá přední světla, ostře řezané skupinové svítilny nebo charakteristickou linii na boku karosérie. Přední část, respektive maska chladiče spojená s hlavními světlomety, mající také úzký pásek LED diod pro denní svícení, mohou leckomu připomenout Range Rover Evoque. Ostatně, maskování testovacích prototypů britský vůz také připomínalo. Pohled do kabiny nám nabídla sama Škoda již předevčírem, v rámci úniku tak můžeme pouze poukázat na bezdrátovou nabíječku chytrých telefonů. Více informací přineseme ihned po berlínské premiéře, která je na programu dnes od 18:45. Zůstaňte proto naladěni, rozhodně to není dnes poslední zpráva o sedmimístné Škodovce.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?