TEST: Nissan Navara NP300 Hardtop 2.3 dCi: Zlobivá nástavba

ar5, 14. července 2016, 08:50 Google+

Novou generaci velkého picku-pu od Nissanu se jménem Navara NP300 jsme na našem webu testovali poměrně nedávno. Tehdy si od nás japonská novinka s odkrytou korbou vysloužila poměrně vysoké hodnocení. Pro tentokrát jsme si proto do testu přivezli novou Navaru s pevnou nástavbou, označovanou jako Hardtop. Jak moc je vůz odlišný a tipnete si, zda dosáhl na stejné hodnocení?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nissan Navara Hardtop 2.3 dCi (2016)

Nissan Navara Hardtop 2.3 dCi (2016) | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Batoh na zádech mu sluší

Už jednou jsme zde připomínali, že nová generace Navary se představila již loni na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Společně s tím vůz dostal staronové označení NP300 (Nissan Pick-up) a stejně jako minule, jedná se pořádně velkého obra. Oproti předešlé verzi pak Navara dostala na pohled výrazný žluto zlatý lak karoserie Savannah a bílé nápisy na předním páru dveří.

Oproti předešlé generaci se u Navary zkrátil o 50 milimetrů rozvor náprav a to samé postihlo světlou výšku. Ta má nově 223 milimetrů, jenže předchůdce byl o 6 mm vyšší. Nejpodstatnější změnou u testovaného specifikace byla právě prosklená nástavba. Ta totiž dovede z Navary udělat ještě větší kus auta, než kterým je klasický pick-up.

img-responsive

Nissan Navara Hardtop 2.3 dCi (2016) | foto: Roman Havlín

Standardní verze Navary NP 300 Hardtop je dodávána s centrálním zamykáním pro otevírání zadních dveří a integrovaným brzdovým světlem. Prémiová verze (a současně ta naše) je dále doplněna o otevírání bočních oken s možností větrání za jízdy. Každé z výklopných oken má navíc svůj vlastní zámek a tmavou folii.

Díky tomu není problém v zadní části převážet například vašeho velkého psa, který zde bude mít dostatek vzduchu a zároveň na něj nebude v deštivých dnech pršet. Nástavbě nechybí ani osvětlení a částečné látkové čalounění. Zároveň ale musíte počítat s tím, že na ložnou plochu nenaložíte takové množství věcí, jako v případě otevřeného provedení.

Proč se to mlží?

V kabině testované Navary to vypadalo téměř stejně, jako minule. Až na látkové sedačky a nemožnost pořádně vidět dozadu se tu prakticky nic nezměnilo. Sám výrobce říká, že novou generaci Navary vytvořil tak, aby posloužila hlavně po pracovní stránce. Díky tomu je v kabině přehršel zásuvek na 12 voltů, hromada tvrdších plastů a třeba rozměrná tlačítka klimatizace budete moct ovládat i v zimních rukavících.

Potenciální zájemce může zaujmout jemnou kůží čalouněný tříramenný volant nebo obří loketní opěrka. U ní je však problém, že se nedá nikterak podélně ani výškově nastavit, což se nemusí některým řidičům zrovna dvakrát zamlouvat. To samé pak nabídne volant, u nějž sice dostanete možnost nastavení, ovšem pouze výškově.

img-responsive

Nissan Navara Double Cab 2.3 dCi Biturbo | foto: Roman Havlín

Svou kapitolu si pak zaslouží nástavba, která nám v průběhu deštivého týdne ukázala, kde jsou ukryty její slabiny. Ne, nebojte se, do zadní části kufru neteče, to by jste museli s Navarou zajet zadkem do hlubší řeky. Jde tady o něco úplně jiného - mlžení se zadního dvojitého okna. Právě díky jízdě v hustém dešti a měnící se teplotě se totiž často stávalo, že zadní okna nástavby se mlžila jako o závod. Přitom elektrický výhřev najdeme jen u toho úplně posledního, jenže zadní okno kabiny a první okno vpřední části nástavby tento prvek postrádá.

Výsledek? Při testu Navary Hardtop jsme za hustého deště museli používat výhradně zpětná zrcátka, dozadu jsme kvůli "mlze" neviděli takřka nic. Případné parkování potom bylo ještě zajímavějším zážitkem, a to nejen kvůli rozměrům samotného auta. Naštěstí se dá Navara NP300 dovybavit parkovací kamerou s úhlem pohledu až 360 stupňů, což byla naše jediná záchrana. Nás samotné by ale zajímalo, jak je možné, že na tohle Nissan nemyslel a neinstaloval výhřev i do zbylých dvou oken.

Dvě turba s ní pěkně hýbou

Testovaná Navara NP300 byla opět vybavena novým naftovým motorem 2.3 dCi Twin Turbo o výkonu 140 kW a točivém momentu 450 Nm. S ním byla spárována manuální převodovka se šesti stupni, ovšem v nabídce je i automat.

O tom, jak nováček z Japonska jezdí, jsme hovořili v minulém testu. Dnes se proto zaměříme na jízdu v terénu, které jsme s Hardtopem absolvovali víc než dost. Díky silnému zátahu motoru, výkonu 190 koní a solidnímu pohonu všech kol, jsme se nebáli vjet na zablácenou louku a trošku vyzkoušet, co vlastně velký pick-up s batohem dovede.

img-responsive

Nissan Navara Hardtop 2.3 dCi (2016) | foto: Roman Havlín

Už prudší kopec, který vedl na rozhlehlou travnatou blátivou plochu, dával najevo, že jakýkoliv rádoby oplastovaný kombík s pohonem všech kol, by sem neměl šanci vyjet. I menší SUV typu Škoda Yeti by zde měly podle nás problém, protože blátivé koleje nebyly zrovna nízké a nebýt uzávěrky zadního diferenciálu, vysoké světlé výšky a stálého přerozdělení výkonu na obě nápravy, ani Navara by neměla šanci. Jenže tyhle prvky Nissan dostal a tak jsme se s mírným hrabáním a létáním bahna do všech stran dostali k našemu cíli.

Po vypnutí systému ESP se navíc ukázalo, že skoro dvoutunová Navara umí být velmi zábavná a nedělá jí problém občas hodit nějaký ten drift. A jelikož jsme už byli v ráži, stranou nezůstaly ani pořádně velké blátivé koleje na nedaleké lesní cestě. Jenže ve chvíli spatření "prostředí" před námi, chtěl zbytek posádky okamžitě vystoupit. Po prvotních obavách z uvíznutí však nakonec všichni poznali, že Navara není z cukru a je to pravý drsňák. Vůz se "zadýchal" jen místy a po najetí na klasickou silnici byl znát velký údiv a poklona ze strany všech pasažérů.

Nesmíme zapomenout uvést, že zkoušený exemplář byl vybaven 18“ koly a jeho podvozek byl i tak nadmíru komfortní. Při pokusu o sportovnější styl jízdy se pak logicky projevila dvoutunová hmotnost a také stav vozu, který díky předešlým redakcím trošku dostal na frak. Tlumiče svou práci i tak zvládaly obstojně a do kabiny se nikdy nedostala žádná větší rána od podvozku.

Závěr

Nissan Navara NP300 je silným soupeřem pro stále sílící konkurenci. Bez ohledu na nástavbu nabídne velký prostor v kabině, tažnou sílu až 3,5 tuny, vynikající Twin Turbo naftový motor ve dvou výkonnostních variantách a dovednosti v terénu se blíží samotné špičce dnešních offroadů. Naopak nepotěší mlžící se okna nástavby, pouze výškově stavitelný volant anebo to, že ochrana podvozku není plechová, nýbrž jen z tvrzeného plastu. Jinak se ale poslední generace velkého Nissanu povedla a je jen na vás, zda se necháte Navarou NP300 okouzlit, nebo jí nepřijdete na chuť.

Celkové hodnocení: 91 %

Základní cena testovaného vozu: 980 100 Kč

Cena testované verze s příplatky: 1 115 400 Kč 

KLADY

- průchodnost těžším terénem

- prostorná kabina

- tažná síla

- bohatá základní výbava

- komfortní podvozek

ZÁPORY

- mlžící se okna nástavby

- pouze výškově stavitelný volant

Pohonná jednotka
Objem motoru: 2 298 cm3
Palivo: nafta
Převodovka: manuální šest stupňů
Výkon: 190 koní při 3 750 ot./min
Točivý moment:  450 Nm od 1 500 - 2 500 ot./min
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,8 sekundy
nejvyšší rychlost:  184 km/h
Spotřeba: 7 l/ 6 l/8,7 l
Emise CO2: 183 g/km
Rozměry  
Délka x šířka x výška 5330 x 1850 x 1810-1840 mm
Rozvor: 3150 mm
Rozměr korby: délka x šířka x výška 1 537 x 1 578 x 815 mm
Objem palivové nádrže:  73 litrů
Vytisknout

Diskuze: TEST: Nissan Navara NP300 Hardtop 2.3 dCi: Zlobivá nástavba

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Elantra Sport je posledním přírůstkem mezi ostřejší modely Hyundaie.

Hyundai Elantra Sport by mohl zatopit Octavii RS, k nám se bohužel nedostane

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud