Taková převodovka zde ještě nebyla. Jak se liší od těch co známe?

-mao / AutoRoad.cz, 6. října 2017, 13:27 Aktualizováno 10.10.2017, 07:54 Google+

Společnost Toyota Motor Corporation na 45. ročníku tokijského autosalonu představí ve světové premiéře svůj nový koncepční vůz GR HV SPORTS zaměřený na sportovní jízdu v kombinaci s šetrným provozem eko-vozidla. Autosalon se koná od 25. října do 5. listopadu ve výstavním centru Tokyo Big Sight.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Koncept Toyota GR HV SPORTS

Koncept Toyota GR HV SPORTS | foto: Toyota

Sdílejte článek

Klíčové vlastnosti

Design byl inspirován monopostem TS050 Hybrid, s nímž závodní tým TOYOTA GAZOO Racing soutěží ve světovém vytrvalostním šampionátu WEC. Vůz používá střechu typu "Targa", kterou se pyšnily i legendární sportovní kabriolety Toyota Sports 800 (též známá jako Yotahachi) a Toyota Supra. Pohonné ústrojí THS-R (zkr. Toyota Hybrid System-Racing), vycházející z hybridních technologií odladěných díky závodnímu speciálu TS050 Hybrid.

Design

Koncepční vůz GR HV SPORTS zhmotňuje funkčnost ryzího sportovního vozu a poukazuje na monopost TS050 Hybrid svými LED světlomety, litými koly a zadním difuzorem. Z designu je zřejmé propojení automobilky s motoristickým sportem. Matně černé lakování karoserie pak vyjadřuje výkon a agresivitu.

Interiér

Atmosféru připomínající závodní vůz dokreslují spínače automatické převodovky umístěné na středové konzole. Zajímavostí je tlačítko spínače zapalování na hlavici řadicí páky.

Radost z kontroly nad vozem

Potěšení z jízdy s ryzím sportovním vozem dodávají jízdní schopnosti THS-R v kombinaci s pocitem svobody, který zajišťuje konstrukce „Targa“. Stačí stisknout tlačítko k přepnutí do režimu ručního řazení a můžete si vychutnávat jízdu se šestistupňovým manuálním ústrojím s „H“ schématem řazení (vůz jinak řadí automaticky). Baterie hybridního pohonu se nachází téměř v samotném středu vozidla, což přispívá k lepším jízdním schopnostem sportovního vozu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Taková převodovka zde ještě nebyla. Jak se liší od těch co známe?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mercedes-AMG G65 Final Edition

Mercedes se loučí s legendárním G-čkem. Poslední hold mu vzdá exkluzivní limitovaná edice

V současné době zažívá závod Škoda Auto v Kvasinách největší modernizaci a rozšíření ve své historii.

Vstup na americký trh se odkládá. Škoda má od VW jiný úkol

Hennessey Venom F5

Nejrychlejší silniční auto světa? Bugatti Chiron vyzve na souboj Hennessey Venom F5

Ilustrační foto

Německu došla trpělivost. Pokuty výrazně podražily, burky jsou při řízení zakázány

Návrh revolučního motoru, za kterým stojí Jim Clarke

Spalovací motory nejsou mrtvé. S revoluční úpravou mají chytit druhý dech

Do nejmenšího detailu propracovaný model motoru z Bugatti Chiron

Za cenu nejmenší Škodovky můžete pořídit motor z Chironu, moc platný vám ale nebude

Volkswagen Arteon v úpravě ABT nabídne výkon až 336 koní

Elegantnímu Arteonu pořádně narostly svaly, po úpravě od ABT nabídne 336 koní!

reklama
reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Skutečná spotřeba aut stále stoupá. Proč se na hodnoty výrobců dostaneme jen…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

  2. Podívaná, při které se tají dech. Shelby Baja Raptor si podmanil pouštní duny

  3. Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

  4. Luxusní BMW M550i neujelo ani kilometr. Proč ho nikdo nechce ani za 23 tisíc?

  5. V Polsku vznikne největší evropská továrna na baterie elektromobilů, Tesle však konkurovat nedokáže

  6. Mercedes testuje sestavu monstrózních pluhů. Mají speciální určení a jediného řidiče

reklama

Zprávy odjinud