TEST: Má Peugeot 407 stále co nabídnout?

Jan Fiala, 4. května 2009, 00:01 Google+

Sedan střední třídy se lvem na kapotě - to je Peugeot 407, který se v závěru své životní dráhy vloni dočkal zřejmě posledního faceliftu. Pojďme se spolu podívat, jak se podařilo tento osvědčený model doladit a jak obstojí v nabité konkurenci.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
407

407 | foto: www.autoroad.cz / Mariusz Stankowski

Sdílejte článek

Pro test jsme získali nejvyšší stupeň výbavy Premium, pod kapotou bilo naftové srdce - motor 2.0 HDi o výkonu 100 kW/136 k při 4000 otáčkách za mintu a točivým momentem 320 Nm při 2000 otáčkách s funkcí overboost, navyšující točivý moment krátkodobě až na 340 Nm. Motor byl spřažen se šestistupňovou automatickou převodovkou a filtrem pevných částic FAP.

Exteriér zdobila vínová metalická barva Rouge Babylone a seznam vnitřní rovněž nezklamal - posuďte sami: dvouzónová automatická klimatizace, automatické stěrače, světlomety s čidlem intenzity vnějšího světla, palubní počítač, integrovaný audiosystém, informační systém se zabudovanou navigací, přehrávač CD s changerem, tempomat s omezovačem rychlosti, palubní GSM telefon, ovládání audiosystému a telefonu pod volantem, vyhřívané sedačky, automaticky sklopná vnější zpětná zrcátka, elektrochromatická zpětná zrcátka, elektrické ovládání všech oken, centrální zamykání, parkovací senzory vepředu i vzadu či polokožené vyhřívané sedačky s Alcantarou.

Silueta Peugeotu 407 se vyznačuje poměrně dlouhým předním převisem a výrazně kratším převisem zadním, takže kabina je opticky zasazena do zadní části vozu. Profil je tak výrazně dynamický, čemuž napomáhají rozměrná přední světla s čirým překrytím, výrazná přední maska s velkým logem automobilky, decentní spoiler na zadní odtokové hraně váka zavazadlového prostoru a svažující se linka střechy.

Sebevědomému vzhledu také přidávají litá kola Cosmos v pětipaprskovém designu o rozměru 215/55 R17, agresivní přední spoiler s integrovanými obdélníkovými mlhovkami s čirým překrytím a chromované lišty nad otěrovými lištami v rozích karoserie i na bocích dveří.

Překvapivě nejsou u modelu P407 použita dnes módní vnější zpětná zrcátka s integrovanými ukazateli změny směru, což může být daní za dřívější rok vzniku modelu - u novějších P308 či P207 jsou již použota módnější. Naopak v interiéru si není nač stěžovat - mohutná středová konzola je vyrobena z měkčeného plastu, takže do nohy řidiče nepříjemně netlačí, ale poddá se jí. Rozměrný integrovaný barevný displej nabízí nejen možnost zobrazení mapy navigace, ale rovněž všestranné možnosti nastavení parametrů vozu, audiosystému, klimatizace nebo zobrazení aktuálních či dlouhodobých hodnot z palubního počítače, a to i v kombinaci - například polovina obrazovky palubní počítač a polovina navigace. Samozřejmostí je i grafické zobrazení údajů parkovacích senzorů, takže vzdálenost k překážce nemusíte odhadovat jen podle pípání, ale rovnou vidíte na displeji, zda je vzdálenost dostatečná (zelená čárky), blízká (žluté čárky) či již nebezpečně blízká (červené čárky).

Další údaje jsou zobrazeny přímo v zorném poli řidiče mezi bíle podbarvenými ukazateli rychloměru a otáčkoměru - zde je zobrazen zařazený rychlostní stupeň nebo mód automatické převodovky, aktuální vzdálenost tripu nebo celkově ujetých kilometrů vozu, ikony navigace při blížícím se projetí křižovatkou atd. Veškeré ovládací prvky jsou v dosahu řidiče a fungují poměrně přesně; drobnou výtku mám jen k automatickému vypínání páčky o změně směru jízdy, která se vracela příliš prudce a tak po blikání například doprava a automatickém vypnutí blikl vůz jednou na opačnou stranu. Po krátkém stisku také blikl ukazatel o změně směru jízdy jen jednou, nikoliv třikrát, jak je dnes již zvykem.

Skvělé jsou xenonové světlomety a čidlo vnějšího osvětlení - to automaticky reguluje i podsvícení palubní desky, takže při jízdě v tunelu je podsvícení jasné, zatímco na denním světle se vypne. Vůbec výhled z vozu je nadprůměrný, a to nejen v noci, ale překvapivě i ve - robustní A sloupek zdaleka nebrání výhledu tak, jak jsem očekával.

Daní za agresivní siluetu je poměrně malé víko zavazadlového prostoru, takže objemné věci do kufru prostě nenaložíte - ale to je obvyklou bolístkou všech vozů s karoserií sedan a komu by to vadilo, toho pozvu na blížící se test stejného vozu P407 s karoserií kombi (SW). Samotný zavazadlový prostor je dostatečně veliký a nabízí objem 407 litrů (tak to vyjít muselo, jde přece o model Peugeot 407!).
Dostatek prostoru najde za volantem i řidič a vedle něj rovněž spolujezdec; na zadních sedadlech je ale místa méně a pokud je řidič nadprůměrně veliký, pohodlí si vzadu užijí jen děti. Pro průměrnou českou rodinu je zde ale místa dostatek, a komfort jízdy je, jak se na správného Francouze sluší, příkladný.

Peugeot 407 se zkrátka přes nerovnosti přenáší poměrně plavně a kosti z vás rozhodně nevytřese; a komu by to bylo pořád málo, může namísto příplatkových sedmnáctek zvolit standardní šestnáctipalcová kola s vyšším profilovým číslem; ta pak jsou vyloženě pohodlná. Bohužel, s dieselovým motorem se ¨čtyřistasedmička i kvůli dlouhému přednímu převisu zdaleka nechová na silnici tak agresivně, jak by napovídala její silueta. Vůz trpí výraznou nedotáčivostí a snaha o rychlý průjezd vlásenkami a vracečkami vás brzy ujistí, že to není ten správný šálek kávy. Mnohem jistěji se cítíte na dálnici; zda vůz nabízí dostatek síly a pohodlí automatické převodovky oceníte zejména v zácpách či ve městě.

S ojedinělými zatáčkami samozřejmě problém není, a vůz se ani nijak výrazně nenaklání. A z Alpských průsmyků prostě pojedete o něco klidněji, a necháte chodce pokochat se ladnými křivkami tohoto  beránka ve vlčím rouše. Odměnou vám bude také přijatelná spotřeba vozu, která se pohybuje od pěti litrů nafty při courání po okreskách, přes šest a půl litru při dálniční jízdě povolenou rychlostí, sedm a půl litru ve městě až k deseti litrům při rychlém dálničním přesunu tam, kde není rychlost omezena.

Francouzská auta se každým rokem lepší. Naftové motory mají Francouzi skvělé, příkladně utlumené, s přiměřenou spotřebou a nízkými emisemi. Designově jsou na špici již mnoho let, a my se již těšíma na nástupce modelu 407, který opět zatopí především německé konkurenci ve střední třídě.

Zdroj: www.autoroad.cz, Jan Fiala, foto Petr Zelinka

Google+ Vytisknout

Diskuze: TEST: Má Peugeot 407 stále co nabídnout?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford F-150

Tento Ford F-150 Shelby mají pouze v Tennessee. Má 750 koní a vypadá úžasně

Toyota, Kobe Steel

Ocel z Kobe Steel sice nebyla prvotřídní, stále však splňuje bezpečnostní normy, tvrdí Toyota

Golf GTE

Volkswagen předal vozidlo s pořadovým číslem 150 000 000. Tipnete si, jaké bylo motorizace?

Aventador S Roadster

Takhle se slaví narozeniny. Lamborghini představilo speciální edici 5 kusů Aventador S Roadster

Volkswagen speciály, Pikes Peak

Nejrychlejší čas v legendárním vrchařském závodě na horu Pikes Peak má zajet elektromobil

Volkswagen Amarok

Nově nabízený motor o výkonu 120 kW srazil cenu Amaroka na 860 tisíc. Nebude ale slabý?

Registrační značka, ilustrační foto

Přemýšlíte o uložení značek do "depozitu"? Víme, co to obnáší

reklama
reklama

Doporučujeme

AutoRoad.CZ

Přerod Auto-News.CZ do nového AutoRoad.CZ

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Československá Tatra 805 "kačena"? Dnes budí rozruch v Kanadě

  2. Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

  3. Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

  4. Luxusní BMW M550i neujelo ani kilometr. Proč ho nikdo nechce ani za 23 tisíc?

  5. Nový Hummer má za sebou silniční premiéru, vypadá absolutně famózně

  6. V Polsku vznikne největší evropská továrna na baterie elektromobilů, Tesle však konkurovat nedokáže

reklama

Zprávy odjinud