Nejrychlejší čas v legendárním vrchařském závodě na horu Pikes Peak má zajet elektromobil

-jka / AutoRoad.cz, 22. října 2017, 07:58 Google+

Volkswagen vyvíjí čistě elektricky poháněný závodní vůz s technikou budoucnosti pro nejslavnější závod do vrchu na světě. Prototyp s pohonem všech kol se 24. června 2018 postaví na start závodu do vrchu Pikes Peak International Hill Climb v Coloradu (USA), aby v jeho cíli v nadmořské výšce 4300 metrů stanovil nový rekord pro elektromobily.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen speciály, Pikes Peak

Volkswagen speciály, Pikes Peak | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

„Závod do vrchu Pikes Peak je jedním z nejslavnějších automobilových závodů na světě, enormní výzvou, takže je mimořádně vhodný k tomu, abychom v něm dokázali výkonnost budoucí techniky,“ vysvětluje Dr. Frank Welsch, člen představenstva, odpovědný za vývoj. „Náš závodní elektromobil bude vybaven inovativní technikou akumulátorů a pohonu. Test s extrémním zatížením na Pikes Peak nám přinese důležité poznatky pro další vývoj a bude výkladní skříní našich produktů a jejich techniky.“

Vozidlo bude vyvíjet oddělení Volkswagen Motorsport v úzké spolupráci s oddělením technického vývoje ve Wolfsburgu. „Závod na Pikes Peak je pro nás novým začátkem. Poprvé vyvíjíme závodní vůz s čistě elektrickým pohonem,“ vysvětluje Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. „Tento projekt je kromě toho důležitým milníkem v našem novém směřování v oblasti motoristického sportu. Náš tým je touto velkou výzvou doslova elektrizován.Volkswagen Motorsport se naposledy zúčastnil závodu do vrchu na Pikes Peak v roce 1987 s ohromujícím vozem Golf, poháněným dvěma motory, do cíle však těsně nedojel. „Je nejvyšší čas pro odvetu,“ dodává Smeets.

img-responsive

Volkswagen speciály, Pikes Peak | foto: Volkswagen

Mezinárodní závod do vrchu na Pikes Peak – označovaný také jako „závod do mraků“ – je organizován od roku 1916 nedaleko města Colorado Springs v pohoří Rocky Mountains. Jeho trasa má délku 19,99 kilometru od startu v nadmořské výšce 1440 metrů do cíle na vrcholu s nadmořskou výškou 4300 metrů. Současný rekord ve třídě elektricky poháněných prototypů má hodnotu 8.57,118 min a jeho držitelem je Američan Rhys Millen (e0 PP100).

Google+ Vytisknout

Diskuze: Nejrychlejší čas v legendárním vrchařském závodě na horu Pikes Peak má zajet elektromobil

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Ateca

Seat představil první čistokrevnou Cupru a její bratříčky. Ostrá Ateca nabídne 300 koní

Pohonný systém Toyoty Prius z roku 1997

Jak správně jezdit s hybridy? Chcete-li excelentní spotřebu, tohle pomůže

Nepojištěné Ferrari 458 policisté na místě odtáhli

Koupil si auto za miliony, ale zapomněl na zásadní věc. Policisté mu ho zabavili

Peugeot Rifter 4x4 Concept

Peugeot se konečně odvázal? Na koncept jako Rifter 4x4 jsme čekali roky

Nové BMW X4

BMW naplánovalo pro Ženevu řadu novinek, nová X4 se představí veřejnosti vůbec poprvé

Lamborghini Aventador v úpravě Novitec & Dreams Factory Automotive

Animované auto v provozu? Hologramová folie vytvořila fantastickou iluzi

reklama
reklama

Doporučujeme

Volkswagen Amarok

Nově nabízený motor o výkonu 120 kW srazil cenu Amaroka na 860 tisíc. Nebude…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Policie dostala jedinečný prototyp Tatry! Ta předběhla dobu o desítky let

  2. Jak se vyhnout nehodě na sněhu? Zkuste tyto triky

  3. Znáte vagony Vert-A-Pac? Děsivý přepravní systém pomohl snižovat ceny automobilů

  4. Co má česká Tatra společného s legendárním DeLorean? Mechanik našel nečekanou spojitost

  5. Jak se vyhnout pokutě na dálnicích? Jednoduchá rada vám může ušetřit tisíce

  6. Policejní Tesla? Nová auta pořádně naštvala veřejnost

reklama

Zprávy odjinud