Peugeot 308 – první s osmou na zádech

Marek Litzman, 28. června 2007, 20:20 Google+

Na konci září 2007 přijde na trh nástupce veleúspěšného Peugeotu 307, jak jinak, než s označením 308. Pojďme se na něj podívat zblízka.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
i30

i30 | foto: Peugeot

Sdílejte článek

„Třistaosma“ se jasně snaží navázat na svého předchůdce a to nejen trojkou na začátku, ve všech směrech, nejen těch designových, poukazuje na „sedmu“.

Peugeot se rozhodl nabízet od samého počátku 308 s šesti motory a pěti převodovkami. Benzínovou nabídku bude tvořit základní čtrnáctistovka VTi s 95 koňmi pod kapotou (70 kW, 138 Nm), následuje 1.6 VTi disponující výkonem 120 koní (88 kW, 160 Nm) a bavorsko-francouzská přeplňovaná 1.6 THP. Ta v závislosti na zvolené převodovce produkuje 150 nebo 140 koní (110/103 kW, 240 Nm). Slabší motor roztáčí čtyřstupňovou automatickou převodovku, kterou je možno dostat i s motorem 1.6 VTi. Zájemci o manuál se musí spokojit s pěti kvalty a to u všech benzínových a nejslabší dieselové motorizace. Tou je 1.6 HDi (66kW/90 koní, 215 Nm). Silnější varianta tohoto motoru produkuje 110 koní (80 kW, 240 Nm) a je spojena buď s robotizovanou převodovkou, nebo manuálem. Obě se pyšní šesti stupni. Vrcholnou dieselovou motorizací je 2.0 HDi (100 kW/136 koní, 320 Nm), která je, aby se to nepletlo, spřažena se šestistupňovou manuální či automatickou převodovkou.

Design je již delší dobu znám ze špionážních fotek, jedná se o jakési prolnutí modelů 307 a 207. Základní tvar zůstal ze 307, nové prvky přibyly z 207. Jedná se především o charakteristický „nos“, který pokračuje přes celou přední kapotu a ztrácí se až v A-sloupcích. Typicky „pežoťácká“ je maska chladiče, lví tlama a oči, kapkovitá světla. Ani boční profil nikoho nenechá na pochybách, že se jedná o ten pravý Peugeot. Právě z profilu nejvíce připomíná zmiňovanou 307. Záď se nese v dynamickém rázu, malé okno, dopředu protažené zadní lampy a černý spodek, takový falešný náznak difuzoru udělají své.

Interiéru dominují tři výdechy ventilace. Přístrojová deska plynule navazuje na řadící páku, středový tunel a loketní opěrku. Nad hlavami cestujících se rozkládá panoramatická střecha, která bude součástí vyšších výbav. V interiéru najdeme také až 9 airbagů a systém, který bude řidiče varovat při nechtěném opuštění jízdního pruhu. V nárazových testech se tak očekává velmi dobrý výsledek.

Délka nového modelu je 4276 mm, rozvor 2610mm, šířka 1815 mm a výška bezmála půl druhého metru, přesněji 1498. Jak je ve zvyku, syn přerostl svého tatíčka, ačkoliv výška je o něco málo menší, co do plochy má syn navrch. Základní objem kufru je 442  litrů , po sklopení sedadel až 1398 litrů. Samozřejmostí je dělení sedadel v poměru 60:40.

Ceny ještě nebyly zveřejněny, model se nám poprvé ukáže na autosalonu ve Frankfurtu v září tohoto roku. Hned potom, ještě v září, půjde do prodeje.

Vytisknout

Diskuze: Peugeot 308 – první s osmou na zádech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Plethore

Sériový Passat BlueMotion: 100 km za 5 litrů!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud