Počítejte se mnou. 500, Panda, Punto Classic a Grande Punto. Čtyři modely ve třídě malých a mini aut. A bude jich pět.
Nejnovější minimodel naváže na slavnou historii modelu Uno a to především svým jménem. Velikostně by měl stát mezi Pandou a Grande Puntem a je dosti možné, že v portfoliu nahradí, minimálně na některých trzích, Punto Classic.
Pokud víme, že Panda měří na délku 354 cm a Grande Punto 407, je jasné, že Uno se bude pohybovat v rozmezí 370-380 cm. Klíčové části a podvozek budou převzaty z Grande Punta a to včetně části motorové palety. Těšit na novou jedničku se můžeme v roce 2009
Otázkou je, jestli se Fiat opravdu snaží pokrýt tak dokonale tuto část trhu, nebo je to věc vynucená direktivním snižováním emisí ze strany EU. I automobilky Ferrari a Maserati je totiž musí splnit a to se může podařit papírovým zařazením těchto značek do portfolia Fiatu a právě širokou nabídkou malých aut s nízkými emisemi chce zvýšení dorovnat.
Navíc se v roce 2009 můžeme těšit ještě na konkurenta Nissanu Qashqai, tedy crossoveru postaveného na bázi Fiatu Bravo.
Ilustrační fotografie: Fiat