U německé automobilky Mercedes se letos slaví, protože přesně před 25 lety se na trh dostal jejich první vysoce výkonný sedan s označením 500 E.
Původně byl odhalen v roce 1990 na pařížském autosalonu a verze 500 E představovala sportovnější styl a 5,0-litrový osmiválcový motor. Ten produkoval 326 koní a byl připojen k čtyřstupňové automatické převodovce. Už v té době tak dokázal zrychlit z 0-100 km / h za 6,1 sekundy a rozjet se až na elektronicky omezenou nejvyšší rychlost 250 km / h.
Bohužel, za výkon si Němci nechali pořádně zaplatit, protože tehdy se cenovka vozu pohybovala okolo 134,520 marek, což bylo více než dvakrát tolik, než stálo klasické provedení 300 E. Zajímavé je, že 500 E byl vyvinut společně se značkou Porsche za Mercedes. I z toho důvodu se jednalo o opravdu kvalitní a rychlý sedan.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?