Aston Martin představil nový Vantage. Jaká překvapení ukrývá pod kapotou?

-mao / AutoRoad.cz, 21. listopadu 2017, 15:15 Google+

Nahradit minulou generaci Aston Martinu Vantage nebylo nic jednoduchého, vždyť málokterý vůz obdržel tolik pochvalných komentářů jak ke svému vzhledu, tak ke své technice. Britští technici se však nezalekli ani takto těžkého úkolu a dnes nám naservírovali zcela nový Vantage, který je skutečně důstojným nástupcem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nový Aston Martin Vantage

Nový Aston Martin Vantage | foto: Aston Martin

Sdílejte článek

Stavba nové generace modelu Vantage byla skutečně důsledná, vše je zde totiž zcela nové. A když říkáme vše, myslíme to doslova. Nové šasi, nová pohonná jednotka, nové palubní technologie a zcela nový přístup k aerodynamice.

O pohonné jednotce už se spekulovalo delší dobu a jak se dnes ukazuje, spekulace mířily správným směrem. Pod kapotou se skutečně nachází 4.0 litrový přeplňovaný motor V8 z dílny AMG, který řidiči poskytne 510 koní a 685 Nm točivého momentu. K dispozici bude jak osmistupňová automatická převodovka ZF, tak později i manuál přímo z dílny Aston Martin.

Podle automobilky byl motor namontován co nejníže (kvůli těžišti) a zároveň co nejblíž středu vozidla, aby bylo zajištěno ideální rozložení hmotnosti 50:50. Hmotnost vozidla se zastavila na hodnotě 1 503 kilogramů, akceleraci z 0 na 100 km/h zvládá za 3.5 sekundy a maximální rychlost dosahuje 313 km/h.

Šasi, na kterém Vantage stojí, je evolucí hliníkové platformy modelu DB11. Automobilka však dodává, že 70% z celého šasi bylo nově vyvinuto právě pro potřeby nového modelu. Pro maximální univerzálnost nabídne vůz poslední generaci adaptivních tlumičů, které nabízí jízdní režimy Sport, Sport Plus a Track.

Další novinkou je vůbec první použití elektronicky ovládaného zadního diferenciálu E-Diff. Ten díky propojení s elektronickým stabilizačním systémem reaguje mnohem sofistikovaněji, než dosud používané mechanické samosvorné diferenciály. Vůz by se tak měl chovat mnohem soustředěněji jak během zatáčení, tak na rovinkách.

Klíčovým bodem pro design nového Vantage byla aerodynamika. Použity prý byly všechny známé metody, jak maximalizovat přítlak, aniž by muselo dojít k jakémukoliv zohyzdění jinak krásných tvarů nového modelu. Ke slovu se tak dostaly zejména úpravy nárazníků a podlahy. Nový přední nárazník směřuje vzduch hlavně pod automobil, kde jsou připraveny různé kanálky, které rovnoměrně rozvádí vzduch po spodku vozidla až k zadnímu masivnímu difuzéru. Dokonce i mřížky na předních blatnících mají svůj zvláštní význam pro aerodynamiku, podobně jako víko zavazadlového prostoru.

Aston Martin již otevřel příjem objednávek, ceny začínají na částce 120 900 liber (3,5 milionu korun) a první zákazníci se budou moci těšit na své vozy zhruba v polovině příštího roku.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Aston Martin představil nový Vantage. Jaká překvapení ukrývá pod kapotou?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Tesla Model X kanadské policie vyvolala velkou kontroverzi

Nová policejní elektrická auta? Veřejnost zuří vzteky

Ruský policista si zahrál na Terminátora a probojoval se do ujíždějícího vozu

Ruský policista se proměnil v Terminátora, tohle by ani Schwarzenegger nedokázal

Ferrari 488 Pista

Hardcore Ferrari 488 konečně dostalo jméno. Pista má být kladivem na Porsche RS

Lexus představí ve světové premiéře svůj nový crossover UX

Lexus čekají v Ženevě hned dvě premiéry, představí se nový crossover UX a sedmimístné RX L

Elektromobily Tesla Model 3 upevněné v letadle během stěhování z USA do Evropy

Co odhalila rozebraná Tesla Model 3? Němečtí technici byli naprosto ohromeni

Daniel Craig prodává svůj jedinečný Aston Martin Vanquish z edice Centenary

Chcete se cítit jako James Bond? Pořiďte si tohohle luxusního Astona

reklama
reklama

Doporučujeme

Seat Leon Cupra ST

Seat hodlá oplatit Mercedesu stejnou mincí. Do čeho se odvážní španělé pustili?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Škoda MB Wankel jezdila a měla řadu výhod. Proč revoluční novinku v AZNP zamítli?

  2. Putinovo nové auto? Má ho hlídat nejošklivější SUV světa

  3. První československé tanky? Zlaté české ručičky je stavěly z odstavených vraků

  4. Jak se vyhnout nehodě na sněhu? Zkuste tyto triky

  5. Jak se vyhnout pokutě na dálnicích? Jednoduchá rada vám může ušetřit tisíce

  6. Policie zkoušela jedinečný prototyp Tatry! Ta předběhla dobu o desítky let

reklama

Zprávy odjinud