Polestar 1 odhalen! Skandinávský hybrid nabídne 600 koní a kvality Volva

-mao / AutoRoad.cz, 17. října 2017, 14:56 Aktualizováno 17.10.2017, 15:59 Google+

Hybridní automobil Polestar 1 je prvním prvním modelem společnosti Polestar, která začínala jako specialista na úpravu automobilů Volvo, ovšem později se transformovala do zcela nové automobilky. První její model toho má s Volvem ale stále mnoho společného.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Polestar 1

Polestar 1 | foto: Polestar

Sdílejte článek

Pojďme to vzít od začátku. Polestar One je dvoudveřové kupé kategorie "GT" s vnitřním uspořádáním 2+2, o jehož pohon se stará zcela nová hybridní pohonná jednotka "Electric Performance Hybrid", díky které vůz disponuje výkonem 600 koní a točivým momentem rovných 1000 Nm.

Jak už jsme naznačovali, Polestar toho má s Volvem stále mnoho společného, proto není překvapením, že vůz vznikl na platformě "Scalable Platform Architecture" (SPA). Zástupci Polestaru však upozorňují, že se nejedná o upravené Volvo, ale o zcela nový vůz. Více jak 50% komponentů totiž pochází z jejich vlastního vývoje.

Jedním z mnoha případů odlišného přístupu může být podvozek. Technici Polestaru totiž toužili po opravdu sportovním chování, takže model One od nich dostal zcela nový elektricky ovládaný podvozek Öhlins Continuously Controlled Electronic Suspension (CESi) a karoserii vyrobenou z karbonu, takže vůz je lehčí a torzní tuhost stoupla o cca 45%.

Co se pohonného ústrojí týče, zde byli zástupci Polestaru poměrně skoupí na slovo. Víme alespoň, že zadní náprava je poháněna dvěma elektromotory s funkcí "Torque Vectoring" pro lepší trakci během zatáčení. Přední nápravu pohání klasický 2.0 litrový čtyřválec Drive-E. Kromě klasicky hybridní jízdy bude model One také schopen jízdy pouze na elektrickou energii, kdy na jedno nabití ujede zhruba 150 kilometrů. Mezi doposud prodávanými hybridy se tak jedná o rekordmana.

Představení Polestaru One probíhalo v Číně a zde bude probíhat i výroba samotného vozu. Jejího spuštění se však dočkáme až během roku 2019, neboť výrobní centrum stále nebylo dokončeno a jeho otevření se čeká až v průběhu následujícího roku.

Prodej samotného vozu bude probíhat formou "předplatného", objednávky budou probíhat pouze přes internet a zákazník si bude moci zvolit, zda si chce vůz předplatit na dva nebo tři roky. Součástí ceny pak bude pojištění i všechny náklady spojené se servisem. Zájemci o první modely se o ně budou moci přihlásit již dnes, nicméně počkají si až do roku 2019.

Model One však není jediným želízkem Polestaru v ohni. V současné době by měly probíhat práce na čistě elektrickém sedanu Polestar 2, který by měl být přímým konkurentem Tesly Model 3. Do třetice všeho elektrického pak Polestar připravuje i model Polestar 3, který by měl být větším městským vozem ve stylu SUV, který se svou velikostí i cenou zařadí mezi modely 1 a 2.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Polestar 1 odhalen! Skandinávský hybrid nabídne 600 koní a kvality Volva

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

MAZ-7907

Největší monstrum Sovětského svazu? Brutální pohon 24x24 a na korbě jaderné rakety

Volkswagen Type 1, nebo-li Brouk

VW zaplatil Tatře? Pokuta se vyplatila, z lidového auta vznikla legenda

Na charitativní aukci Barrett-Jackson se podařilo vydražit automobily v hodnotě přesahující 128.8 milionu Kč

Nová auta za nesmyslné částky? Jediné místo na světě, kde si za vozy parádně připlatíte

Nové policejní vozy Škoda Superb

Dálniční policie si převzala nové vozy, Superbům s výkonem 280 koní nebude snadné ujet

Omlazená Tesla Model S

Tesla jako sběratelský artikl? Kupujte než zkrachují, doporučuje známý skeptik

Ilustrační foto

Jarní prázdniny se blíží. Poradíme vám, jak připravit auto na cestu do hor doma i v zahraničí

reklama
reklama

Doporučujeme

V současné době zažívá závod Škoda Auto v Kvasinách největší modernizaci a rozšíření ve své historii.

Od Superbu po Karoq, Škoda slaví 70 let výroby automobilů v Kvasinách

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Šestnáctiletý synek miliardáře prodal své Ferrari. Místo sporťáku si pořídil Rollse

  2. Jediný svého druhu? Tatra JK 2500 je nejkrásnější vůz, který česká automobilka nevyrobila

  3. Techniku za miliony oklamal pomerančem, cestování má teď mnohem příjemnější

  4. Z vysněného auta se stala noční můra: Chtěla jen pár oprav, místo toho dostala hromada šrotu

  5. Testovací jezdec Bugatti měl děsivou nehodu. Vysvětluje, co se stalo v rychlosti 400 km/h

  6. Škoda 120: Proč mizí legenda českého automobilismu ze silnic?

reklama

Zprávy odjinud