Sen všech začínajících řidičů? Jednoznačně Citigo RS

ar6, 10. února 2017, 17:50 Google+

Ostrých kapesních raket v posledních letech povážlivě ubylo. Pod pojmem kapesní raketa přitom myslíme sportovní verze těch úplně nejmenších automobilů na trhu. Situaci v příštích měsících trochu napraví Volkswagen s modelem up! GTI, přidat by se pak mohla i Škodovka. Anebo ne?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Citigo RS vypadá na renderu parádně, do výroby ale nezamíří.

Škoda Citigo RS vypadá na renderu parádně, do výroby ale nezamíří. | foto: X-Tomi design

Sdílejte článek

Volkswagen up! GTI se ukáže ještě letos a do prodeje zamíří na začátku příštího roku. Jeho výroba je přitom docela překvapením, celé trojici New Small Family (Citigo, Mii a up!) se prodejně nedaří tak, jak by si koncern představoval. Přesto ostrou motokáru uvidíme a znalým přinese reminiscenci prvního Golfu GTI. Jak poukazuje britský Autocar, novinka bude dlouhá 3600 milimetrů, což je jen o 105 milimetrů méně než v případě Golfu. Up! je dokonce širší a má delší rozvor, zároveň ale kvůli bezpečnostním limitům přibral na váze. 1020 kilogramů je od původních 880 kil docela daleko.

Pohonná jednotka moderního mini bude přeplňovaná. Litrový tříválec TSI z klasického provedení známe, GTI ale dostane verzi naladěnou na 85 kW (116 k). V kombinaci se šestistupňovým manuálem to auto vystřelí na 100 km/h za 8,8 sekundy a kdo ví, možná dojde i na automat DSG s nímž bude up! ještě rychlejší. Pro srovnání, původní Golf GTI měl atmosférickou šestnáctistovku o výkonu 81 kW (110 k) a stokilometrovou rychlost pokořil za 9,2 sekundy. Zpátky ale k up!u, jenž spolu se silnějším motorem dostane agresivnější design exteriéru i interiéru nebo o 15 milimetrů snížený sportovní podvozek.

A nyní si představte, že by podobnou výbavu ve verzi RS dostala i omlazená Škoda Citigo. Pro ni se s litrovým tříválcem TSI v základním modelu nepočítá a to nejsportovnější je tak litrový atmosférický tříválec MPI o výkonu 55 kW (75 k) ve výbavě Monte Carlo. Oproti ní vypadá RS na renderech známého grafika, říkající si X-Tomi Design, naprosto božsky. Lak a kola z větší Octavie, černá maska chladiče, sportovní nárazník nebo tmavší pozadí světel. V kombinaci s výše zmíněnou technikou GTI by to byl sen začínajícího řidiče. Jenže u snu také zůstane, v Mladé Boleslavi totiž nic podobného neplánují.

Vytisknout

Diskuze: Sen všech začínajících řidičů? Jednoznačně Citigo RS

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

reklama

Doporučujeme

Alfa Romeo Giulia Sportwagon

Kombíková Giulia do Alfy dostala stopku. Důvodů je hned několik

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud