Velký kufr, nebo elegantní design? U nového BMW 5 Touring máte obojí

ar6, 1. února 2017, 11:52 Google+ Geneva International Motor Show 2017

Karosérie kombi má v případě BMW řady 5 dlouhou tradici a naváže na ni i současné provedení, jako sedan odhalené na podzim minulého roku. Základní recept automobilky se nemění, technologicky bude ale praktičtější varianta na vrcholu třídy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW představilo řadu 5 Touring s elegantním designem a velkým kufrem.

BMW představilo řadu 5 Touring s elegantním designem a velkým kufrem. | foto: BMW

Sdílejte článek

Vzhled nového BMW řady 5 se v médiích objevil nesčetněkrát a karosérie kombi z cesty vytyčené sedanem neschází. Oproti němu má v podstatě jen jiné tvarování zadní části a rovnější linii střechy, umožňující uložení 570 až 1700 litrů nákladu do zavazadlového prostoru. Jeho víko, vyrobené z hliníku, může být ovládáno bezdotykově, nechybí mu také samostatné otevírání okna. Pomoci praktičnosti má také o 120 kilogramů vyšší užitečná hmotnost, pohybující se nyní v rozmezí 720 až 730 kilo. Celkově novinka měří 4943 milimetrů na délku, 1868 milimetrů na šířku a 1498 milimetrů na výšku, mezi nápravami je k dispozici 2975 milimetrů.

Základem automobilu je stejná platforma jako v případě sedanu, na jejíž konstrukci byly využity hliník, vysokopevnostní ocel nebo hořčík. Kombík je tak celkově lehčí než předchůdce a vykazuje až o 11 procent nižší spotřebu paliva. Motory jsou v nabídce prozatím čtyři. Začíná se u naftového čtyřválce 520d o výkonu 140 kW (190 k), nad nímž stojí šestiválec 530d o výkonu 195 kW (265 k) s volitelným pohonem všech kol. Mezi benzíny je základem čtyřválec 530i o výkonu 185 kW (252 k), nad nímž najdeme šestiválec 540i xDrive s pohonem všech kol o výkonu 250 kW (340 k). Nejslabší turbodiesel přenáší sílu na kola pomocí šestistupňového manuálu a osmistupňový automat má jako příplatek, ostatní motory jej mají ve standardu. Podvozek „pětky“ Touring má ve standardu vzduchové odpružení zadní nápravy s automatickým udržováním světlé výšky, za příplatek nechybí aktivní řízení, adaptivní tlumiče a stabilizátory nebo o 10 milimetrů snížený podvozek M.

Technické údaje

530i 540i xDrive 520d 530d
Výkon: 185 kW 250 kW 140 kW 195 kW
Toč. moment: 350 Nm 450 Nm 400 Nm 620 Nm
Převodovka: 8 AT 8 AT 6 MT/8 AT 8 AT
Zrychlení: 6,5 s 5,1 s 8,0/7,8 s 5,8/5,6 s
Max. rychlost: 250 km/h 250 km/h 230/225 km/h 250 km/h
Spotřeba: 5,8 l 7,3 l 4,5/4,3 l 4,7/5,3 l
Rozměry: 4943 x 1868 x 1498 mm
Rozvor: 2975 mm
Kufr: 570/1700 l

Poznámka: Údaje za lomítkem u 520d patří automatu a u 530d pohonu všech kol.

Stejně jako zvnějšku nečekejte žádná překvapení ani uvnitř. Všemu dění dominuje displej s úhlopříčkou až 10,25 palce, infotainment pak lze ovládat nejen dotykem, ale také hlasem či gesty. Nejdůležitější informace promítá na přední sklo head up displej. Propojit vůz s chytrým telefonem umožňuje technologie BMW Connected, snadnější parkování pro změnu umožní klíč s displejem a dálkovým ovládáním. Mezi bezpečnostními prvky dominují varování před z boku přijíždějícími vozy, asistent pro změnu jízdního pruhu a udržení v jízdním pruhu s aktivní ochranou proti boční srážce či asistent pro vyhýbací manévry. Udržování nastavení rychlosti s funkcí Stop&Go dokáže na přání řidiče pracovat s daty o aktuálních rychlostních omezeních a regulovat rychlost jízdy podle nich. Premiéru si praktická varianta odbude v Ženevě, prodeje začnou v červnu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Velký kufr, nebo elegantní design? U nového BMW 5 Touring máte obojí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Dodge Challenger Hellcat na úprku před policií

Dodge Challenger Hellcat prohnal policejní vozy, zloděje zastavila až prázdná nádrž

Koncept Deep Orange 7

Budoucnost MINI v podání studentů: Technika úchvatná, ale co ten design?

Polestar 1

Polestar 1 odhalen! Skandinávský hybrid nabídne 600 koní a kvality Volva

V současné době zažívá závod Škoda Auto v Kvasinách největší modernizaci a rozšíření ve své historii.

Od Superbu po Karoq, Škoda slaví 70 let výroby automobilů v Kvasinách

Mazda Mx-5 upravená pro jízdu mimo zpevněné silnice

Ve stylu Mad Max přestavěl Mazdu MX-5. Ze skvělého sporťáku je nebojácný off-road

McLaren F1

Svůj McLaren F1 za 20 let ani nerozbalil, teď ho prodává

Hyundai Kona

Hyundai Kona jako elektromobil? První odhady mluví hned o dvou variantách

reklama
reklama

Doporučujeme

Honda Civic

Civic Tourer nadobro končí. Solidní japonské kombi odejde už brzy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Halogen, xenon, LED, jejich výhody a nevýhody. Co ve finále rozhoduje u kupujících?

  2. Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

  3. Jen to majitel zkouší nebo má jeho BMW skutečně takovou hodnotu? Za 32 let není ani zajeté

  4. Není kolo jako kolo, na tom od BMW se totiž ani nezapotíte

  5. Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

  6. Podívaná, při které se tají dech. Shelby Baja Raptor si podmanil pouštní duny

reklama

Zprávy odjinud