Opel Insignia Grand Sport svým vzhledem zadupe konkurenci, technikou se jí vyrovná

Jan Matoušek, 7. prosince 2016, 01:07 Google+ Geneva International Motor Show 2017

Opel Insignia se na trhu pohybuje již dlouhých osm let, jeho konkurenceschopnost, zvláště v porovnání s Passatem nebo Talismanem, tak postupně upadá. O nástupci se hovoří již delší dobu a vedle oficiálních špionážních snímků jsme jej neoficiálně už viděli i v plné parádě. Opel se tak rozhodl nenapínat a představil Insignii Grand Sport!

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 07.12. 05:52) Napište svůj názor
Opel Insignia Grand Sport svým vzhledem zadupe konkurenci, technikou se jí vyrovná - anotačné foto

Opel Insignia Grand Sport je rozhodně jedním z nejhezčích aut svého segmentu. | foto: Opel

Sdílejte článek

Máme před sebou nejhezčí auto segmentu? Na tuto otázku se mnozí ptají již od špionážních fotek, na nichž neměl vůz ani špetku maskování. Oficiální snímky v tomto směru tak nepřináší nic převratného, přesto je na novou Insignii opravdu moc hezký pohled. Částečně za to může přerod ve čtyřdveřové kupé, vždyť linie střechy je posazena o 29 milimetrů níže. Ruku v ruce s tím jdou o 92 milimetrů delší rozvor (celkem 2829 milimetrů) a o 11 milimetrů širší rozchod kol. Celková délka je potom 4897 milimetrů. Výsledkem všech úprav ale není jen líbivá karosérie, nýbrž i její aerodynamicky velice efektivní tvar s koeficientem odporu vzduchu cx = 0,26. Abychom se ale dostali k designu, jemu dominují prvky známé z Astry nebo konceptu Monza. Znamená to tak dominantí masku chladiče a dvojici světlometů s diodami denního svícení ve tvaru čepele a alternativně též technologií IntelliLux Matrix s dohromady 32 LED segmenty. Přesun dozadu znamená nejen elegantní linii střechy, ale též prolis ve spodní části dveří ve tvaru hokejky a rozměrná skupinová LED světla, opět s grafikou čepele.

img-responsive

Vnější vzhled se mimořádně povedl, všimněte si linie střechy. | foto: Opel

Kabina nepřekvapí, tedy minimálně ne toho, kdo zná Astru. Oproti předchozí generaci s množstvím nesmyslných tlačítek a mohutnou palubní deskou je uklízená středová konzole současného vydání příjemnou změnou. Ovládací prvky se povedlo zredukovat použitím dotykové obrazovky multimediálního systému IntelliLink, který podporuje rozhraní Apple CarPlay i Android Auto. Chybět pochopitelně nebude modul OnStar, pomáhající při krádeži vozu nebo poskytující WiFi hotspot pro cestující uvnitř. Sedadlo řidiče je položeno o tři centimetry níže než doposud, podle dostupných obrázků pak bude přístrojová deska kombinovat rozměrný displej, promítající mimo jiné rychloměr, se dvěma analogovými ciferníky. Mezi příplatky se rovněž objeví proslulá ortopedická sedadla, nabízející mimo jiné masážní funkci, odvětrávání nebo paměť pro nastavení. Vzadu se pro změnu objeví možnost vyhřívání.

Základem vozu je platforma Epsilon 2, mající lví podíl na celkové 175kilogramové dietě. Podle informací britského Autocaru by tak základní model měl vážit něco kolem 1400 kilogramů. A to je o dost méně než v současnosti. Pod kapotou se celkem pochopitelně sází na přeplňované agregáty. Tříválec jako u Mondea ale nečekejte, benzínová paleta začíná u patnáctistovky o výkonu 103 kW (140 k), respektive 121 kW (165 k), v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou. Vrchol představuje přeplňovaný dvoulitr o výkonu 184 kW (250 k), kombinovaný výhradně s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Objevuje se u něj i vektorování točivého momentu. Naftové motory CDTI mají objem 1.6 nebo 2.0 litru, přičemž v prvním případě to znamená výkonu 81 kW (110 k) nebo 103 kW (140 k), v tom druhém potom 125 kW (170 k). Podvozek Insignie Grand Sport má vpředu vzpěry MacPherson a vzadu pětiprvkovou nápravu, za příplatek budou k dispozici adaptivní tlumiče FlexRide s režimy Standard, Sport a Tour.

Velmi bohatá je nabídka bezpečnostních asistentů, zahrnující například adaptivní tempomat, udržování v jízdním pruhu s varováním při jeho opuštění nebo sledování dopravy za vozidlem. Informace z navigace nebo čtení dopravních značek se zobrazují na head up displej. Po pětidveřovém liftbacku Grand Sport bude následovat také prostornější kombi, a to včetně dobrodružné varianty Country Tourer. S klasickým sedanem se již nepočítá. Premiéru si druhá Insignia odbude na ženevském autosalonu. Vedle modelu s logem Opelu přijede i britský Vauxhall, Australané pak dostanou Insignii jako Holdem Commodore.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Opel Insignia Grand Sport svým vzhledem zadupe konkurenci, technikou se jí vyrovná

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 07.12.2016 05:52 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Jak si majitelé dieselů ničí motory? Nedělejte stejné chyby - anotačno foto

Jak si majitelé dieselů ničí motory? Nedělejte stejné chyby

TEST: Citroën SpaceTourer Bussines Lounge 2.0 BlueHDI: Kancelář nebo dodávka? - anotačno foto

TEST: Citroën SpaceTourer Bussines Lounge 2.0 BlueHDI: Kancelář nebo dodávka?

Tato ojetá Octavia je dražší než vrcholný Superb. Jak je to možné? - anotačno foto

Tato ojetá Octavia je dražší než vrcholný Superb. Jak je to možné?

Zachrání vám život nebo zdraví. Jak správně nastavit opěrku hlavy v autě? - anotačno foto

Zachrání vám život nebo zdraví. Jak správně nastavit opěrku hlavy v autě?

Karbonový sen vyvolených. Otevřená Huayra je mistrovským dílem - anotačno foto

Karbonový sen vyvolených. Otevřená Huayra je mistrovským dílem

VIDEO: Porno pro vaše uši. Pět modelů Porsche s nejlepším zvukem motoru - anotačno foto

VIDEO: Porno pro vaše uši. Pět modelů Porsche s nejlepším zvukem motoru

Zvládla vaše autobaterie zimu? Poradíme, jak prodloužit její život - anotačno foto

Zvládla vaše autobaterie zimu? Poradíme, jak prodloužit její život

reklama
reklama

Doporučujeme

TEST: Citroën SpaceTourer Bussines Lounge 2.0 BlueHDI: Kancelář nebo dodávka?

TEST: Citroën SpaceTourer Bussines Lounge 2.0 BlueHDI: Kancelář nebo dodávka?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Máme pro vás několik fíglů, jak ušetříte za palivo

  2. Zvládla vaše autobaterie zimu? Poradíme, jak prodloužit její život

  3. Jak ochránit auto? Nejúčinnější finty proti zlodějům

  4. Hon na české řidiče. Co na to říká legislativa?

  5. Jak si majitelé dieselů ničí motory? Nedělejte stejné chyby

  6. Řídíte auto? Pak velký pozor na tyto léky

reklama