Opel Insignia Grand Sport svým vzhledem zadupe konkurenci, technikou se jí vyrovná

ar6, 7. prosince 2016, 01:07 Google+ Geneva International Motor Show 2017

Opel Insignia se na trhu pohybuje již dlouhých osm let, jeho konkurenceschopnost, zvláště v porovnání s Passatem nebo Talismanem, tak postupně upadá. O nástupci se hovoří již delší dobu a vedle oficiálních špionážních snímků jsme jej neoficiálně už viděli i v plné parádě. Opel se tak rozhodl nenapínat a představil Insignii Grand Sport!

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Opel Insignia Grand Sport je rozhodně jedním z nejhezčích aut svého segmentu.

Opel Insignia Grand Sport je rozhodně jedním z nejhezčích aut svého segmentu. | foto: Opel

Sdílejte článek

Máme před sebou nejhezčí auto segmentu? Na tuto otázku se mnozí ptají již od špionážních fotek, na nichž neměl vůz ani špetku maskování. Oficiální snímky v tomto směru tak nepřináší nic převratného, přesto je na novou Insignii opravdu moc hezký pohled. Částečně za to může přerod ve čtyřdveřové kupé, vždyť linie střechy je posazena o 29 milimetrů níže. Ruku v ruce s tím jdou o 92 milimetrů delší rozvor (celkem 2829 milimetrů) a o 11 milimetrů širší rozchod kol. Celková délka je potom 4897 milimetrů. Výsledkem všech úprav ale není jen líbivá karosérie, nýbrž i její aerodynamicky velice efektivní tvar s koeficientem odporu vzduchu cx = 0,26. Abychom se ale dostali k designu, jemu dominují prvky známé z Astry nebo konceptu Monza. Znamená to tak dominantí masku chladiče a dvojici světlometů s diodami denního svícení ve tvaru čepele a alternativně též technologií IntelliLux Matrix s dohromady 32 LED segmenty. Přesun dozadu znamená nejen elegantní linii střechy, ale též prolis ve spodní části dveří ve tvaru hokejky a rozměrná skupinová LED světla, opět s grafikou čepele.

img-responsive

Vnější vzhled se mimořádně povedl, všimněte si linie střechy. | foto: Opel

Kabina nepřekvapí, tedy minimálně ne toho, kdo zná Astru. Oproti předchozí generaci s množstvím nesmyslných tlačítek a mohutnou palubní deskou je uklízená středová konzole současného vydání příjemnou změnou. Ovládací prvky se povedlo zredukovat použitím dotykové obrazovky multimediálního systému IntelliLink, který podporuje rozhraní Apple CarPlay i Android Auto. Chybět pochopitelně nebude modul OnStar, pomáhající při krádeži vozu nebo poskytující WiFi hotspot pro cestující uvnitř. Sedadlo řidiče je položeno o tři centimetry níže než doposud, podle dostupných obrázků pak bude přístrojová deska kombinovat rozměrný displej, promítající mimo jiné rychloměr, se dvěma analogovými ciferníky. Mezi příplatky se rovněž objeví proslulá ortopedická sedadla, nabízející mimo jiné masážní funkci, odvětrávání nebo paměť pro nastavení. Vzadu se pro změnu objeví možnost vyhřívání.

Základem vozu je platforma Epsilon 2, mající lví podíl na celkové 175kilogramové dietě. Podle informací britského Autocaru by tak základní model měl vážit něco kolem 1400 kilogramů. A to je o dost méně než v současnosti. Pod kapotou se celkem pochopitelně sází na přeplňované agregáty. Tříválec jako u Mondea ale nečekejte, benzínová paleta začíná u patnáctistovky o výkonu 103 kW (140 k), respektive 121 kW (165 k), v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou. Vrchol představuje přeplňovaný dvoulitr o výkonu 184 kW (250 k), kombinovaný výhradně s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Objevuje se u něj i vektorování točivého momentu. Naftové motory CDTI mají objem 1.6 nebo 2.0 litru, přičemž v prvním případě to znamená výkonu 81 kW (110 k) nebo 103 kW (140 k), v tom druhém potom 125 kW (170 k). Podvozek Insignie Grand Sport má vpředu vzpěry MacPherson a vzadu pětiprvkovou nápravu, za příplatek budou k dispozici adaptivní tlumiče FlexRide s režimy Standard, Sport a Tour.

Velmi bohatá je nabídka bezpečnostních asistentů, zahrnující například adaptivní tempomat, udržování v jízdním pruhu s varováním při jeho opuštění nebo sledování dopravy za vozidlem. Informace z navigace nebo čtení dopravních značek se zobrazují na head up displej. Po pětidveřovém liftbacku Grand Sport bude následovat také prostornější kombi, a to včetně dobrodružné varianty Country Tourer. S klasickým sedanem se již nepočítá. Premiéru si druhá Insignia odbude na ženevském autosalonu. Vedle modelu s logem Opelu přijede i britský Vauxhall, Australané pak dostanou Insignii jako Holdem Commodore.

Vytisknout

Diskuze: Opel Insignia Grand Sport svým vzhledem zadupe konkurenci, technikou se jí vyrovná

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Nissan X-Trail s motorem dCi

Kolik vás to bude stát? Nissan uvádí na trh X-Trail s naftovým dvoulitrem

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud