Mazda 3: oficiálně odhalena

Stanislav Růžička, 27. června 2013, 18:10 Google+

Světová premiéra proběhla, veřejnost si bude muset počkat. Na co je každému jasné…

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
mazda 3

mazda 3 | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Nedávné fotografie zveřejněné na sociální síti facebook, stejně jako obrazová příloha jednoho nejmenovaného japonského magazínu, se nemýlily. Zmiňované fotografie zachycovaly skutečné provedení verze roku 2014. Jak a kdo snímky pořídil, automobilka dosud nezveřejnila.

To nás však tolik nezajímá. Nás zajímá především nový pětidveřový hatchback. Verze roku 2014 přináší zajímavý a neotřelý design podobný aktuálnímu šestkovému modelu. Přední maska chladiče či „uříznutá“ záď hovoří ve prospěch designu, přinášející dobrý celkový dojem. Zaujme především letmá chromovaná lišta, tvořící linku táhnoucí se od středu vozu až k předním světlometům, prolisy kapoty a bočních dveří dotvoří kulisu vně i vnitřně dynamického vozu.

Benzinové atmosférické agregáty nabídnou obsah 1,5 a 2,0 l s přímým vstřikováním paliva, výkon 100 k při 6000 ot./min. a maximální točivý moment 150 N.m při 4000 ot./min. Dvoulitr pak 120, resp. 165 k, 210 N.m a maximální rychlost 195, resp. 210 km/hod. v závislosti na provedení. Dieselová 2,2 Skyactiv-D výkon 150 koní při 4500 ot./min., točivý moment 380 N.m při 1800 otáčkách. Maximálka činí stejných 210 km/hod, zrychlení z 0-100 nastane během 8,1 anebo 9,7 sekundy.

Rozměry jsou blízké předchůdci. Hatchback povyrostl v celkové délce a šířce o 5 a 40 mm, na výšku však poklesl o rovných 20 mm. Přehlednout nemůžeme především větší rozvor v řádu 6 centimetrů. Zavazadlový prostor je méně než skromný. V klasickém provedení pojme 350 litrů, se sklopenými sedačkami pak 1 250 litrů. Kdo chce vědět více, musí dočkat Franfurtu. Přesně tam bude autonovinka představena veřejnosti.

Vytisknout

Diskuze: Mazda 3: oficiálně odhalena

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

reklama

Doporučujeme

Duster

Dacia Duster: lehký facelift úspěšného modelu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud