Renault Mégane při faceliftu kompelně přezbrojuje

Marek Litzman, 9. ledna 2012, 12:56 Google+

Renault Mégane se v letošním roce dočkává velké řady úprav. Dotknou se zejména motorů, které budou téměř kompletně nové a přímo superúsporné.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Megané

Megané | foto: Renault

Sdílejte článek

I Renault podlehl módní vlně downsizingu, tedy zmenšování objemu motoru a nahánění potřebného výkonu pomocí jiných řešení, zejména pak přeplňováním a vyspělým systémem vstřiku paliva. Díky tomu se daří, přinejmenším papírově, snižovat spotřebu.

Renault zvolil pro Mégane jen velmi mírné zahlazení vrásek zvenčí - nejvýraznější vzhledovou a zároveň i technickou změnou je použití diodových světel pro denní svícení, která by měla ušetřit nějakých těch pár kapek paliva.

Velké změny se neudály ani ve výbavách, přesto tu můžeme odhalit několik nových položek. Z nejzajímavějších jistě musíme zmínit systém Visio, který díky kameře dovede sledovat správnou jízdu mezi jízdními pruhy a měnit geometrii světelného kužele hlavních světlometů tak, aby byla zaručena jak optimální viditelnost, tak zároveň nedošlo k oslnění protijedoucích řidičů.

A nyní k těm motorům. Novinky mají označení Energy. Dieselový základ bude tvořit motor dCi 110, jehož výkon 110 koní putuje z objemu 1,5 litru. Doménou motoru má být nízká spotřeba - pouhých 3,8 l/100 km, což by mělo spolu se šedesátilitrovou nádrží umožnit dojezd kolem 1500 kilometrů a to je úctyhodná hodnota.

Silnější diesel dCi 130 nabídne výkon o 20 koní vyšší, přičemž objem motoru je zde 1,6 litru. Spotřeba má vystoupat na rovné čtyři litry.

A nakonec benzínový motor, i on se dočkal omlazení. Podobně jako u koncernu Volkswagen, také zde pronikají jako náhrady motorů 1,6 menší přeplňované 1,2. Verze Energy TCe 115 si má s výkonem 115 koní říci o příjemných 5,3 l/100 km.

Facelift se mimo standardního Méganu dotknul také ostré verze RS. I ta dostala diodová světla, přičemž výkon se zvýšil o 15 koní na 265 k.

Nových provedení se dočkáme v průběhu března tohoto roku.

Vytisknout

Diskuze: Renault Mégane při faceliftu kompelně přezbrojuje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

reklama

Doporučujeme

DART

Dodge Dart - americký a přitom evropský

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud