Spirra: sporťák z Koreje

Jan Ševčík, 19. června 2010, 16:59 Google+

Korejská společnost Oullim Motors představila sporťák, tedy vlastně supersport! A na první auto tohoto druhu z této země nevypadá Spirra zle.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Spirra

Spirra | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Historie tohoto exota se datuje již do roku 1990 kdy Han-Chul Kim založil společnost Proto Motors. Tato firma pracovala na vývoji Spirra ale nedovedla jej do fáze sériové výroby, zůstalo jen u prototypu PS-II z roku 2001. V roce 2006 společnost Proto Motors převzala skupina Oullim Motors. V  březnu 2010 byla Spirra homologována, první kousky lze v prodeji očekávat ještě letos v létě.

Prototypy modelu Spirra byly po drobných úpravách testovány v domácím šampionátu cestovních vozů, a byly poměrně úspěšné protože dokázaly porážet devětsetjedenáctky GT3, M3 od BMW nebo Nissany 350Z.

Každý kousek modelu Spirra bude vznikat na malé výrobní lince kompletně ručně bez nasazení robotů. Původní koncepce měla nést agregáty V8, ty byly pozdějí nahrazeny konceptem  jednotek V6.

Základem vozu je trubkový rám, karoserie je vyrobena z karbonu. Koncepcí jde o klasický supersport, to znamená motor umístěný uprostřed a pohon zadních kol. K pohonu byl využit upravený vidlicový šestiválec objemu 2,7 litru od Hyundaie. Spirru lze získat ve čtyřech verzích: N, S, T a EX. Ty se odlišují především výkonem motoru. Ve verzi N dostanete atmosférický motor o výkonu 175 koní, varianta S přidává malé turbodmychadlo a výkon roste na  330 koní. Pokud vám ani tento výkon nepostačuje objednejte si verzi T s větším turbem a o výkonu 400 koní. Vrcholem v nabídce se stane Spirra EX poháněná stejným motorem ale přepňovaným dvěma turbodmychadly a o výkonu plnohodnotného supersportu - plných 500 koní.

Všechny varianty Spirry využívají k přenosu krouťáku výhradně šestistupňovou manuální skříň. Vrcholná EX přidává samosvorný diferenciál. Brzdová soustava používá větrané kotouče s čtyřpískovými třmeny od Bremba. Verze N a S jezdí na osmnáctipalcových kolech, rychlejší T a EX používají větší devatenáctky. Jízdní parametry také nejsou k zahození, zrychlení na stovku dle verze osciluje mezi 6,8 a 3,5 sekundami. Vrcholná verze EX se dokáže rozjet až na maximálku 310 km/h.

Pokud jde o design, pak musím konstatovat, že Spirra na svůj korejský původ nevypadá. Její design používá sympatický klínovitý vzhled. Nemohu se ubránit podobnosti s již neexistujícím francouzským Venturi. Příď působí dynamicky a čistě, zádi dominuje šest kruhových světlometů a citlivě zakomponovaná dvojice výfuků.

Není zatím jisté kde bude Spirra prodávána, jistý je domácí korejský trh. Proslýchá se i něco o možných prodejích v Evropě. Ceny jsou odhadovány kolem 100 až 150 tisíci Euro.

 

 

Vytisknout

Diskuze: Spirra: sporťák z Koreje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

R4

Audi chystá R4 v roku 2013

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud