Fiat Grande Punto Abarth Esseesse - tvrďák

Marek Litzman, 6. prosince 2007, 07:04 Google+

Fiat představuje zatím vrcholnou verzi malého Grande Punta. Esseesse stojí za to, už jenom proto, že za ním stojí slavný Abarth.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Grande Punto Abarth Esseesse

Grande Punto Abarth Esseesse | foto: Fiat Group

Sdílejte článek

Nestačí vám Abarth? Je vám 150 koní „standardního“ Abarthu málo? Ale kdepak, nemáte přemrštěné nároky. I s vámi Fiat počítá. 180 koníků už by stačilo? Ano? Výborně...

Zkrátka, Abarth se rozhodl předvést, že standardně upravenou verzí jeho umění nekončí. Pod přední kapotou Punti tvrďáka se nachází přeplňovaný motor o objemu 1,4 litru. To je na 150 koní tak akorát.

Abarth však chce víc. A zákazníci pravděpodobně také. Proto se právě představuje verze esseesse. Ze stejného motoru se technikům podařilo vydolovat dalších neskutečných 22 koní, výsledných 182 je na 1,4 opravdu skvělá hodnota.

Odpovídá ji i zrychlení 0-100, na které stačí pouhých 7,7 sekundy. Standardní Abarth je o půlsekundu pomalejší. Tachometr bude pokračovat ve svém vzletu až na metu 215 km/h.

Motoru sekunduje i upravený podvozek, který je opět o něco tvrdší. Nazuty jsou kola o průměru 18 palců a v nich se na odiv vystavuje nová brzdová soustava Brembo. Právě brzdy jsou opravdovým klenotem tohoto vozu, kotouče o rozměru 305 mm jen tak ledajaká nákupní taška nemá.

Bez optituningu by ale celé snažení vypadalo značně ochuzeně, proto jsou nové i nárazníky a i blatníky jsou o něco širší.

Definitivně verzi esseesse uvidíme za pár dní v Bologni.

Vytisknout

Diskuze: Fiat Grande Punto Abarth Esseesse - tvrďák

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Fabia Combi

Nová Fabia Combi již v konfigurátoru!

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud