Německý sportovní vůz - Artega GT

Jan Fiala, 19. března 2007, 21:55 Google+

Nová značka vozů, Artega, je připravena představit veřejnosti prototyp svého prvního modelu, který je již takřka připraven do výroby. Cílem společnosti Artega je vyvíjet a vyrábět malé série sportovních vozů nevšedních tvarů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
GT

GT | foto: Artega

Sdílejte článek

Společnost Artega založila skupina vývojových pracovníků dodavatele elektronických přístrojů a sídlí v městě Delbrück v Německu v Severní Porýní-Vestfálsku. Artega není vázána minulostí a a na autosalonu v Ženevě poprvé představila veřejnosti své smělé plány v oboru návrhu sportovních vozů.

Nová Artega GT kombinuje apel na emoce a vysokým výkonem sportovního vozu s definicí atributů sportovně-cestovního vozu. Při vývoji vozu byly brány v potaz tyto priority:

Výrazný design
Renomovaný designér Henrik Fisker navrhl proporce vozu s bezprecedentní čistotou. Vůz je široký, plochý a kompaktní. S ohledem na omezené vnější rozměry vozu je interiér překvapivě rozměrný a důsledně využívá veškerý dostupný prostor. Proto je ve voze místo nejen pro dva dospělé cetující, ale také pro jejich zavazadla - a jako volitelná výbava může být namontována ještě jedna sedačka pro dítě.

Agilita, dynamika a bezpečnost
Klíčovými parametry při vývoji modelu Artega GT byly konstrukce o nízké hmotnosti a vysoké tuhosti. Velkomyslně rozměrná hliníkový kostra vozu ladí s karoserií, vyrobenou z kompozitních materiálů, vyztužených uhlíkovými vlákny. Díky tomu bylo dosaženo vynikajícího poměru mezi hmotností a výkonem vozu. Komponenty té nejvyšší kvality pocházejí od Volkswagen Group a díky vzadu uloženému motorutak vůz získává špičkový výkon. Pohonná jednotka V6 je špřažena se sekvenční převodovkou s přímým řazením. Speciálně vyvinutý pomocný rám motoru byl jako mkompaktní modul vyroben z vysokopevnostních ocelových trubek. Aktivní jízdní dynamika je nedílným prvkem modelu GT, a tak pasažéry v případě havárie chrání výjimečně efektivní části karoserie, určené k absorbci energie při nárazu.

Vhodnost k cestování
Vývojový tým přikládal velkou důležitost aspektu zohlednění pohodlí pasažérů. Proto je ve voze množství odkládacích prostor a dvě oddělení, určená pro přepravu zavazadel. To je u vozů těchto rozměrů a této kategorie zcela neobvyklé. Klíčem k tak výjimečné prostornosti bylo rozhodnutí o horizontální zástavbě motoru do zadní části vozu.

Ovládání
Zkušenosti elektronických specialistů umožnily nabídnout široké spektrum inovativních ovládacích prvků a informačních systémů pro řidiče. Ve výbavě je několik senzorů, monitorujících nejrůznější funkce a stav vozu, unikátní dvojitý přístroj, zobrazující okamžitou rychlost a otáčky, a také zcela nová podoba interiéru reprezentuje nevšední výbavu nového modelu Artega GT.

Do konce roku 2007 vyroste v Delbücku špičková továrna, ve které se bude vyrábět model Artega GT a v budoucnu i další modely. V této nové továrně se budou vyrábět jednotlivé komponenty, bude zde probíhat finální montáž vozů a také zde bude předváděcí a prodejní centrum značky Artega, které umožní reagovat na nejrůznější přání potenciálních zákazníků stran výbavy a doplňků vozů.

Nová Artega GT není jen konceptem. Dokumentuje rodící se úmysly značky nabízet ucelenou modelovou řadu vozů, navržených pro dlouhodobé užívání a také patřit mezi hlavní světové výrobce sportovních vozů. Cílem výrobce malých sérií vozů bývá oslovit vybranou skupinu automobilových nadšenců, kteří oceňují nápady, odlišující se od běžné produkce a tvořící tak výjimky, které neuspokojují běžné, velkosériové modely.

Artega nehodlá s ostatními výrobci soupeřit, hodlá však svou nabídkou obohatit svět sportovních vozů.

Foto: Artega

Vytisknout

Diskuze: Německý sportovní vůz - Artega GT

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Transporter

Akční nabídka pro Volkwagen Transporter

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud