Není tomu dávno, co jsme vám přinesli článek o tom, že Ford zahájil prodej modelů svých vozů pro 3D tiskárny. Tímto krokem chtěl americký výrobce automobilů poukázat na fakt, že technologie 3D tisku se stává stále více součástí automobilového průmyslu. Jako příklad jsme uváděli výfukový systém nového Koeniggsegu, který je kompletně vytvořen z titanu za pomoci 3D tiskárny.
Kevin Czinger a jeho americká firmička Divergent Microfactories bere tento nápad opravdu vážně a přichází s naprosto revoluční technikou, jak postavit superauto. Využívá totiž díly výhradně z hliníku a uhlíkových vláken, které jsou navíc vyrobeny právě pomocí technologie 3D tisku. To dovoluje snížení jak hmotnosti tak i vynaložených finančních a energetických zdrojů.
Základem vozu je šasi postavené z uhlíkových nosníků, které jsou pospojovány hliníkovými částmi. Výrobce tvrdí, že díky použití této techniky bylo dosaženo redukce až 90% hmotnosti oproti tradičnímu šasi. Karoserie vozu je tvořena lehkými kompozity. Zatím se počítá, v zájmu nízké hmotnosti, pouze s jednosedadlovou verzí vozu. Díky všem těmto úsporným opatřením váha Bladu nepřekračuje hodnotu 1 400 liber, čili 635 kilogramů!
Tento jedinečný vůz je poháněný motorem, jehož původ je nám záhadou. Za to ale víme, že se jedná o přeplňovaný čtyřválec s výkonem 700 koní! A takový výkon už dokáže s autem vážící 600 kilogramů solidně zamávat. Není se proto čemu divit, když výrobce tvrdí hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h sotva překročí 2 sekundy.