Dacia poodhalila vývoj nového Dusteru. Nepodíleli jste se na něm i vy?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 19. září 2017, 15:45 Aktualizováno 19.9.2017, 17:28 Google+

Po představení nové Dacie Duster se řada z nás poněkud zarazila a začala zoufale volat po vysvětlení, proč zcela nová generace připomíná spíše odvážnější facelift. Pádné důvody se nabízely již dříve, ovšem až nyní se nám dostalo vysvětlení přímo z nejvyšších míst automobilky Dacia.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nová Dacia Duster nabídne působivější exteriér a hodnotnější interiér - praktičnost a nízkou cenu si ovšem zachovává

Nová Dacia Duster nabídne působivější exteriér a hodnotnější interiér - praktičnost a nízkou cenu si ovšem zachovává | foto: Dacia

Sdílejte článek

Ve zkratce se dá říci, že Dacia se během navrhování nového Dusteru řídila heslem "Proč měnit něco, co funguje" a zaměřila se zejména na to, s čím zákazníci nebyli tak docela spokojení.

Jak v rozhovoru pro AutoCar řekl současný šéf značky Jean-Christophe Kugler, Dacia využila během vývoje nového Dusteru sociální sítě, odkud čerpala inspiraci pro konkrétní kroky. Vzhledem k tomu, že v současnosti má Dacia na Facebooku více než 4 miliony Fanoušků, o návrhy na vylepšení nouze rozhodně nebyla.

Podle slov Kuglera prodala Dacia od roku 2004 více než 4.5 milionu kusů modelu Duster a od komunity majitelů se jí dostala poměrně silná zpětná vazba. Ta zdůrazňovala jak silné stránky, tak ty slabé. A protože Dacia se stále snaží držet svého původního cíle, tedy vyrábět dostupné vozy, zaměřila se právě na nápravu nedostatků.

A zatímco design exteriéru sklízel u majitelů spíše chválu, v interiéru už to tak slavné nebylo. Nový Duster proto dostal přepracovaný posilovač řízení, který umožní citlivější a přesnější manévrování, sedadla by nově měla být komfortnější, kabina by neměla propustit tolik hluku a dotyková obrazovka infotainmentu se přesunulo do vyšší pozice, což by mělo markantně usnadnit její ovládání.

Jak už bylo patrné z mnoha snímků, Duster zkrátka prošel zejména inovací interiéru, zatímco exteriér, kterému nebylo příliš co vytknout, si zachoval své výrazné původní rysy. Nově ale Dusteru přibylo i pár zajímavých a rozhodně užitečných funkcí, mezi které patří kamery kolem celého vozu, digitální kompas, asistent rozjezdu do kopce nebo asistent pro sjíždění svahů.

I přes to všechno by si ale Duster měl zachovat svůj titul laciného ale spolehlivého vozu, který nespoléhá na kompromisy, ale plní přesně to, co zákazníkům při koupi výrobce slíbil.

Vytisknout

Diskuze: Dacia poodhalila vývoj nového Dusteru. Nepodíleli jste se na něm i vy?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Jeep Grand Chrokee Trackhawk má pod kapotou mytický osmiválcový Hellcat 6.2 l s výkonem 527 kW (717 k) a je nejšílenějším SUV současnosti

Monstrum od Jeepu dostalo další steroidy, stovku teď pokoří za 2,8 sekundy!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud