Audi R8 GT - posílená a odlehčená

Jan Ševčík, 2. května 2010, 15:37 Google+

U Audi se rozhodli nabídnout ještě výkonnější verzi modelu R8. Pod názvem GT jich vznikne omezená série 333 kusů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
R8 GT

R8 GT | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Za základ varianty GT posloužila prozatím vrcholná desetiválcová verze 5,2 FSI. Oproti „základní“ verzi dostalo GT silnější motor a prošlo výraznou odlehčovací kůrou.

Z motoru V10 vymáčkli navíc ještě 35 koní (z 525 na 560 koní) a kroutící moment 540 N.m (plus 10 N.m). Jeho výkon je přenášen na všechna kola systémem quattro přes šestistupňovou sekvenční převodovku R Tronic. Za optimálních podmínek putuje na přední nápravu 15% kroutícího momentu a 85% na zadek. V případě potřeby putuje na předek až 30% výkonu.

Hmotnost klesla o 95 kg (z 1620 na 1525 kg). Toho bylo dosaženo odlehčením mnoha komponent. Čelní sklo je nyní tenčí, několik dílů karoserie bylo vyrobeno z plastu vyztuženého karbonovým vláknem, výsuvné zadní křídlo bylo nahrazeno pevným. Lehčí jsou i sedadla, koberce a výfuková soustava.

Identifikačními znaky modelu GT jsou nový přední nárazník s pomocnými křidélky, karbonová zpětná zrcátka, titanově šedá mřížka chladiče a zadní kompozitové křídlo. Zadní nárazník dostal větší kompozitový difuzor. K modelu GT dostanete kovaná devatenáctipalcová pětipaprsková kola ukrývající keramické brzdové kotouče (vpředu průměru 380 mm, vzadu 356 mm).

Uvnitř se GT liší rozsáhlým použitím Alcantary na volant, sedadla a strop. Ve štítu jsou přístroje s bílým podkladem. Nový je i volič řadící páky s výrobním číslem každého kusu.

R8 GT si je možno objednat ve čtyřech odstínech laku: v metalízách oranžové Samoa, šedé Suzuka, stříbrné Ice a v perleťové černé Phantom.

Pokud chcete s „gétéčkem“ vyrážet na okruhy, pak vám Audi nabízí závodní balíček obsahující čtyřbodové bezpečnostní pásy, závodní bezpečnostní klec a hasicí přístroj.

Výsledkem snažení konstruktérů je maximálka 320km/h a zrychlení na stovku za 3,6 sekundy.

Za tento limitovaný skvost požadují dealeři Audi 193 tisíc Euro, to je o nemalých 51 tisíc Euro navíc proti základní V10.

Vytisknout

Diskuze: Audi R8 GT - posílená a odlehčená

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

reklama

Doporučujeme

56

Jak proti propíchnutí pneumatiky? Druhou vnitřní vrstvou.

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud