Lotus Eagle na prvním oficiálním snímku

Marek Litzman, 16. července 2008, 07:00 Google+

Očekávané GT s rozestavěním sedaček 2+2 se konečně ukázalo světu. Pokud nepočítáme klasicky ve tmě zahalenou fotku, vidíme poprvé jedno z nejsportovnějších GT, jaké svět získal. Jsem zvědav jak to bude s komfortem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Eagle

Eagle | foto: Lotus

Sdílejte článek

Již za necelý týden se na autosalonu v Londýně oficiálně představí nové GT z dílny Lotusu a to Eagle, v překladu orel. Dosud nabízel Lotus jako jediné GT Europa, což je sice nejcivilizovanější model z nabídky, komfortem a luxusem nesahá klasickým GT ani po paty. Své zájemce si ale najde.

Eagle má být o několik řádů luxusnější, v Lotusu ale nezapomněli ani na tu pro značku důležitější a to sportovní stránku věci. Pod kapotou, tedy vlastně uprostřed auta, se bude nacházet motor 3,5 V6 o výkonu 276 koní původem od Toyoty. Lotus si s ním ale trochu vyhrál. Obligátní hodnoty zrychlení a maximální rychlosti Lotus nezveřejnil, od této značky se ale dají čekat jen opravdu mrštné vozy, což dokládají zatím prototypové, avšak oficiální časy - 0-100 pod 5 sekund, maximální rychlost přes 250.

Dle oficiální tiskové zprávy je tohle GT na Nurburgringu rychlejší než Elise a ve vysokých rychlostech ovladatelnější než Exige.

Lotus bude mít v záloze i verzi, kdy se nouzový prostor zadních sedadel promění v trochu racionálnější větší kufr, se kterým bude možné dělat to, k čemu je GT předurčeno - cestovat. Jinak jsou zadní sedadla vybavena systémem ISOFIX a je k nim tak možné připevnit dětskou sedačku. Dalšími odvozeninami by měl být výkonnější model a kabriolet.

O zábavu posádky je postaráno 7palcovým dotykovým displejem s bluetooth handsfree, satelitní navigací, připojením iPodu a couvací kamerou. O ozvučení se postarala renomovaná firma Alpine.

Těchto ručně vyráběných vozů se nevyrobí více než 2000 kusů ročně, což zajistí dostatečnou exkluzivitu. První dodávky začnou na počátku příštího roku. 

Firma se chlubí tím, že od uvedení Elise jde o první od základu zkonstruovaný model, nejen přepracovaný týž základ. O tom, že technici Lotusu umí, jsme se přesvědčili již vícekrát, jak se jim povedlo tohle auto pro každodenní použití? Dozvíme se v Londýně.

Vytisknout

Diskuze: Lotus Eagle na prvním oficiálním snímku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

reklama

Doporučujeme

ilustrační foto

Rusko je nyní největší trh v Evropě

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud